معاون دادستان عمومی و انقلاب قم:

استخراج رمز ارز‌ در قم منع قانونی دارد

سلطانی گفت: تاکنون مجوزی برای استخراج رمز ارز‌ صادر نشده است و هرگونه استخراج آن منع قانونی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سلطانی،معاون دادستان عمومی و انقلاب قم در جلسه هماهنگی برخورد با استخراج رمز ارز‌ها با بیان این که دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌ها در فضای اقتصادی و اجتماعی کنونی تبدیل به یک آفت شده است،اظهار کرد: با توجه به مصرف برق بالای این دستگاه‌ها برخورد با واحد‌های متخلف استخراج رمز ارز از جمله مطالبات مردم و اداره برق است.

او افزود: تاکنون هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارزها از سوی صمت صادر نشده است و به همین دلیل هرگونه استخراج رمز ارزها منع قانونی دارد.

سلطانی در ادامه از کشف ۲۵۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در تعامل بین نهاد‌های نظارتی و قضایی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و اداره برق، ۱۶ پرونده در این خصوص تشکیل و ۱۶ متهم نیز دستگیر شدند.

معاون دادستان با بیان این که هر گونه خرید و فروش، دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز است، عنوان کرد: نیروی انتظامی با رصد دقیق فضای مجازی خرید و فروش ماینر‌ها و دستگاه‌های استخراج رمز ارز در این فضا را بررسی و با متخلفان برخورد می‌کند.

سلطانی با اشاره به این که نگهداری ماینر و استخراج رمز ارز به منزله نگهداری و استفاده از کالا‌های قاچاق است ،افزود: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و استفاده از دستگاه استخراج رمز ارز به دادستانی، سپاه، نیروی انتظامی و اداره برق اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
والا واس ما کلاس میذارن پولدار میشن تشویق هم میکنن
آخرین اخبار