رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از مصاحبه و ارزیابی ۱۴۰ نفر از متقاضیان تأسیس موسسه میانجیگری در استان خبر داد.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با عنایت به واگذاری امور میانجیگری و داوری به توسعه حل اختلاف و برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۴۰ نفر از ثبت نام کنندگان متقاضیان تأسیس موسسه میانجیگری در مصاحبه و ارزیابی که در روز‌های ۶، ۷ و ۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، شرکت کردند.

او با بیان اینکه در صورت موفقیت، دوره‌های آموزشی برای این افراد تشکیل و بعد از آن آزمون‌های لازم برای افراد واجد شرایط برگزار می‌شود، افزود: مصاحبه و ارزیابی این متقاضیان از طرف اساتید مجرب و با سابقه برگزار شد که نتایج آن متعاقباً به شرکت کنندگان اعلام خواهد شد.

باوی اظهار داشت: این موسسه‌ها برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین در بین مردم ایجاد می‌شوند و طی آن بزه دیده و متهم با مدیریت میانجی گر در فضای مناسب در خصوص علل، آثار و نتایج جرم انتسابی و نیز راه‌های جبران خسارات ناشی از آن نسبت به بزه دیده و متهم گفتگو کرده و در صورت حصول سازش، تعهدات و حقوق طرفین تعیین می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به ماده ۸۲ قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم تعزیری درجه ۶، ۷ و ۸ که مجازات آن‌ها قابل تعلیق است، مقام قضایی می‌تواند به درخواست متهم و موافقت بزه دیده یا مدعی خصوصی و با أخذ تأمین مناسب، حداکثر دو ماه به متهم برای کسب گذشت شاکی یا جبران خسارت ناشی از جرم مهلت دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: فعالیت این موسسات منافاتی با فعالیت شورا‌های حل اختلاف ندارد بلکه در کنار آن به ارتقاء جایگاه شورا‌ها کمک خواهد کرد که امیدواریم با راه اندازی موسسات میانجی گری از حجم ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم استان کاسته شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.