مهم‌ترین حوادث هشتم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هشتم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۵۱ اراذل و اوباش در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش و دستگیری ۵۱ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح استان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی با محوریت پلیس امنیت عمومی و مشارکت سایر یگان‌های انتظامی طی ۲ روز در سطح استان فارس اجرایی شد.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و شناسایی افراد مخل نظم وامنیت عمومی، در این راستا ۵۱ اراذل و اوباش با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و تعدادی اسلحه شکاری و سلاح سرد نیز در بازرسی از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه افراد دستگیر شده ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: برابر هماهنگی‌ها و تعامل ایجاد شده با دستگاه قضائی، برخورد قانونی و شدید در انتظار مخلان نظم و امنیت جامعه خواهد بود.

سردار حبیبی به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد و افزود: پلیس اجازه نخواهد داد اینگونه افراد امنیت و آرامش شهروندان را مختل کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه حرکات غیر متعارف از افراد مخل نظم و امنیت عمومی، موارد را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۴ دستگاه موتور سنگین قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در ۲ منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی با تلقن ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را به پلیس گزارش تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف محموله ۸ میلیاردی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی، ماموران انتظامی ممسنی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۲ دستگاه سونوگرافی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: قاچاق کالا باعث ضربه زدن به اقتصاد ملی و از کار افتادن صنایع داخلی کشور می‌شود و این فرماندهی با عظمی راسخ و بدون کوچکترین اغماضی با قاچاقچیان برخورد قاطع خواهد کرد.

کشف گازوئیل قاچاق در  اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۸ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اطلاعات واصله مبنی بر قاچاق سوخت توسط یک دستگاه کامیون در محور "اقلید-یزد"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مورد نظر اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون ۸ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی در فراشبند

فرمانده انتظامی شهرستان "فراشبند" از کشف خودرو سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: ماموران انتظامی فراشبند حین بررسی خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و با علائم هشدار دهنده دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو پراید را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از فیروزآباد دارد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۴۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پراید خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فورگ" داراب حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پراید که از بندرعباس به سمت شیراز در حال حرکت بود مشکوک و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین خودرو را رها و متواری شدند، گفت: در بازرسی از این سواری ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه تلاش برای قاچاقچیان متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کلاهبرداری به بهانه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: ۲ نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشتند در سایت دیوار با مشاهده آگهی فروش لوازم بهداشتی و آرایشی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت بیعانه پرداخت و پس از دریافت وجه فرد مذکور دیگر جوابگو تماس تلفن نبوده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با درج آگهی‌های دروغین در سایت‌های واسطه گر مبلغ ۳ میلیارد ریال از ۱۴ نفر دیگر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۷۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۷۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی فسا با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سیگار خارجی قاچاق در دو انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن دو انبار موفق شدند ۷۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اعتراف سارق اماکن خصوصی به ۱۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی بخش "سیدان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با بررسی صحنه‌های سرقت و شیوه و شگرد سارقان موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

رودخانه تنگ براق قربانی گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از غرق شدن جوانی ۲۰ ساله در رودخانه تنگ براق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی دریافت خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در رودخانه "تنگ براق"، بلافاصله ماموران جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او اظهار کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد جوانی مذکر ۲۰ ساله حین شنا کردن به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا دچار غرق شدگی و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل گرم افراد زیادی برای شنا و پرکردن اوقات فراغت خود به حاشیه رودخانه و استخر‌ها سفر می‌کنند، به شهروندان هشدار داد از رفتن به آن مکان‌ها جدا خودداری کنند تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار