معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال در یک هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برعلیه آفت ملخ بومی سمپاشی شده است.

جعفر وحدت  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در سال جاری با سمپاشی  یک هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برعلیه آفت ملخ بومی مبارزه شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: این اقدام بیشتر در مراتع و مزارع کشاورزی در نقاط مرزی انجام می‌شود که بیشترین میزان مبارزه مربوط به شهرستان سردشت و مشرف به جنگل‌ها است و بخشی از این عملیات نیز در شهرستان بوکان و مهاباد انجام گرفته است.

وحدت اضافه کرد: طی روز‌های آتی با توجه به تراکم و سنین پورگی در مزارع غلات شهرستان‌های ارومیه، خوی، شاهین دژ و پیرانشهر و... نیز عملیات سمپاشی صورت خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:‌ کانون کوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این آفت است که در نقاط مرزی و صعب العبور به سختی انجام می‌شود و مقابله را با دشواری‌ مواجه کرده است.

او اظهار کرد: هجوم ملخ‌ها در آذربایجان غربی با ملخ‌های جنوب کشور بسیار متفاوت است و ملخ‌های این استان اکثرا بومی منطقه هستند که فقط در صورت مطلوب شدن شرایط کانون‌های منطقه‌ای افزایش می‌یابند.

وحدت با اشاره به مبارزه سالانه با ملخ‌ها به عنوان وظایف سازمانی گفت: این آفت ازمحصولات زراعی و باغی، درختان جنگلی و مراتع و سرسبز تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.