اجرای ۱۰۰۰ هکتار کشت قراردادی در همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان از اجرای یک‌هزار هکتار کشت قراردادی توسط این اتحادیه به منظور حمایت از کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید مسلمی‌راد، مدیر تعاون روستایی استان همدان اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان، اتحادیه تعاون روستایی استان همدان اقدام به اجرای طرح کشت قراردادی محصولات کشاورزی کرده است.

او با بیان اینکه محصولاتی که امسال برای کشت، عقد قرارداد شدند شامل گوجه‌فرنگی ۳۰۰ هکتار و کلزا ۷۰۰ هکتار مجموعا در هزار هکتار بوده است،گفت: کشت قراردادی محصول راهبردی کلزا در تمام استان اجرا شده، اما کشت گوجه مختص شهرستان اسدآباد بوده است .

مدیر تعاون روستایی استان همدان با اشاره به مزایای کشت قراردادی، کاهش دغدغه فروش محصول و بازاریابی برای کشاورزان و تأمین مواد اولیه و نهاده‌ها را از جمله دلایل ضرورت ترویج کشت قراردادی بیان کرد.

مسلمی راد ادامه داد: کشاورزی قراردادی راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی است، بر این اساس اتحادیه تعاون روستایی در راستای توسعه کشت قراردادی افزایش میزان سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی را در قالب کشت قراردادی در برنامه خود دارد.

این مسئول تأکید کرد: سایر تشکل‌های بخش کشاورزی نیز باید در این زمینه ورود کنند زیرا که کشاورزی قراردادی می‌تواند حلقه‌های واسطه از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را کاهش دهد و به نفع کشاورز و مصرف‌کننده نهایی باشد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: تعاون روستایی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.