سرپرست وزارت مالیه افغانستان اعلام کرد ۸ میلیون دالر برای مالکان موتر‌های آتش‌گرفته در گمرک اسلام‌قلعه داده می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صبح کابل، وزارت مالیه، اعلام کرده است؛ برای مالکان موتر‌هایی که در آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه زیان‌مند شده اند، ۸ میلیون دالر توزیع خواهد شد.

محمدخالد پاینده، سرپرست وزارت مالیه، روز شنبه (۸ جوزا)، در دیدار با نمایندگان مالکان موتر‌های زیان‌مند از آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه، این موضوع را مطرح کرده است.

هیئت بلندرتبه‌ی حکومت برای بررسی آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه به مالکان موتر‌های زیان‌مند از این رویداد، وعده سپرده اند که حکومت متعهد به همکاری و رسیدگی به خواست‌های مشروع آن‌ها خواهد بود.

سرپرست وزارت مالیه، از نمایندگان شرکت‌های ترانسپورتی خواسته است که این مقدار پول را به گونه‌ی عادلانه برای زیان‌مندان توزیع کند.

در نتیجه‌ی آتش‌سوزی‌ای که در بیست‌وپنجم دلو سال گذشته در گمرک مرزی اسلام‌قلعه در ولایت هرات رخ داد، نزدیک به هزار موتر باربری در آتش سوخت. تا اکنون، آمار نهایی‌ای از مقدار خساراتی که در این رویداد به تاجران و مالکان موتر‌ها رسیده، نشر نشده است؛ اما تخمین زده می‌شود که در این رویداد بیش از صد میلیون افغانی خساره وارد شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار