مبارزه شیمیایی در ۱۴۴ هزار هکتار از مزارع گندم و جو

۱۴۴ هزار و ۲۸۹ هکتار از مزارع گندم و جو مازندران تاکنون مبارزه شیمیایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان، گفت: ۱۴۴ هزار و ۲۸۹ هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز انجام شد.

او با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها تاکنون در ۵۳ هزار و ۹۵ هکتار از گندمزار‌های مازندران انجام شده، افزود: مبارزه با آفات هم تاکنون در سه هزار و ۲۲ هکتار مزارع گندم استان انجام شده است.

زاغی به مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۷۳ هزار و ۹۹۱ هکتار مزارع گندم استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۸ هزار و ۷۴۸ هکتار، کشیده برگ در ۳۴ هزار و ۳۸۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۰ هزار و ۸۵۴ هکتار مزارع گندم استان صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی افزود: مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها تاکنون در ۳ هزار و ۲۹۷ هکتار مزارع جو استان انجام شده است.

او گفت: مبارزه با آفات تاکنون در یک هزار و ۲۹۶ هکتار مزارع جو استان انجام شده که ۱۶۲ هکتار با شته، ۵۲۵ هکتار با حلزون، ۵۹۴ هکتار با سوسک لما و ۱۵ هکتار با کرم مفتولی با بکارگیری سموم گرانول دیازینون بوده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت:مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار مزارع جو استان تاکنون صورت گرفته است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.