نماینده محلات در مجلس گفت: وزیر نیرو باید درباره معاهده پاریس توضیحاتی را برای اینکه چه میزان در توسعه نیافتن نیروگاه با سوخت هسته‌ای موثر بوده، ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو دباره خاموشی‌های اخیر گفت: تولید برق هسته‌ای ۸ برابر ارزان‌تر است که در این مورد هیچ اقدامی انجام ندادید. وزیر نیرو باید درباره معاهده پاریس توضیحاتی را برای اینکه چه میزان در توسعه نیافتن نیروگاه با سوخت هسته‌ای موثر بوده، ارائه دهد.

وی سبک ارائه گزارش وزیر نیرو را شگفت آور خواند و ادامه داد: ای کاش در مورد نحوه اجرای بند (ب – ۱) ماده ۴۴ قانون برنامه از سوی این وزارتخانه که به موافقت اصولی برای ایجاد نیروگاه‌هایی با بازدهی ۵۵ تا ۶۰ درصد اشاره دارد، توضیح می‌داد. وزیر نیرو باید در مورد بند (پ) ماده (۴۸) قانون برنامه که به صراحت به تولید برق هسته‌ای تا ۲۰ هزار مگاوات از سوی وزارت نیرو و دولت اشاره دارد، توضیح می‌داد. همچنین باید به تشریح نحوه اجرای بند (ت) ماده (۴۸) قانون برنامه که در آن آمده ۲۵ هزار مگاوات باید از طریق سرمایه‌گذاری مؤسسات امور غیردولتی، تعاونی و خصوصی تولید شود، بپردازد.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: این چه سبک مدیریتی در دولت است که برق با مشکل مواجه می‌شود، می‌گویند باران نیامده است؛ هوا آلوده شود، می‌گویند باد نیامده و وقتی مردم با مشکل تأمین گوشت مواجه می‌شوند، می‌گویند از آبزیان استفاده کنید. وزیر نیرو هیچ پاسخ دقیقی در رابطه با نحوه اجرای قانون به مجلس ارائه نداد، این به سخره گرفتن مجلس نیست؟ کل مصرف این رمز در دنیا ۳۰ هزار مگاوات است که از این بین ایران بین ۴ تا ۵ درصد یعنی ۱۵۰۰ مگاوات تولید می‌کند، بنابراین باید این روند را مدیریت کنیم هر چند آقای روحانی گفته بود که مخالف تولید رمزارز بوده و باید این روند متوقف شود.

نماینده محلات اظهار کرد: در مورد انرژی هسته‌ای که برجام را متوقف کردید، ضمن اینکه باید توضیح دهید چه اقداماتی انجام داده‌اید که موجب ایجاد این مصیبت برای کشور شده است، ایران تنها ۶۰۰ مگاوات رمزارز مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه را به گردن همه غیر از مدیریت خود می‌اندازید. آیا همه از آب، خاک، خورشید و فلک مقصر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
علی برکت لیبرالها .
آخرین اخبار