مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گفت:دهکده طبیعت در کوه پارک مشهد زمینه آشنایی با زندگی‌های عشایری و روستایی برای بچه‌ها فراهم می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مسعود رضوی مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گفت: کودکان سرمایه‌های هر شهر یا کشور‌ی محسوب می‌شوند وبه همین دلیل باید نیازهایشان به بهترین شکل ممکن براساس اصول طراحی فضای کودکانه و با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی برآورده شود تا در نهایت منجر به افزایش کیفیت و کمیت رابطۀ کودک با محیط و بویژه طبیعت شده و حس مکان را در او به وجود آورد. بازی به عنوان روح کودکی و وجه ممیز کودکی از بزرگسالی، پل ارتباطی کودک با دنیای پیرامون است. کار ساخت دهکده طبیعت در ضلع جنوبی بلوار بوستان خورشید در کوه پارک با هدف آشنایی خانواده‌ها و کودکان آن‌ها با موضوع های زیست محیطی با حفظ بستر طبیعی با استفاده از مصالح کاملاً بومی و طبیعی در اواخر سال ۹۹ آغاز شد.


او افزود: در همین راستا با ساخت فضایی برای بازی کودکان با المان‌های بازی و استفاده از متریال‌های طبیعی که در نوع خود از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است  سعی در تأمین فضایی سالم و ایمن و پر نشاط، به دور از هیاهوی شلوغ شهری در کنار آشنایی با زندگی‌های عشایری و روستایی برای بچه‌ها شده است.


مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی ادامه داد: چوب یکی از مصالح آشنا برای بچه‌ها است که علاوه بر ایمن بودن و سلامت مصالح، حالت دوستانه‌ای برای بچه‌ها دارد.علاوه بر این استفاده از فضای سبز متنوع که شامل ۱۶ نوع گونه گیاهی سبز و درختان و گل‌های گوناگون است خود باعث زیبایی و آرامش روانی منحصری در دهکده طبیعت شده و بخش دیگری از امکانات در نظر گرفته شده برای کودکان و خانواده محترم شهروندان است.


انتهای خبر//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.