انتخابات برای همه مردم ایران سرنوشت ساز و برای نوجوانان جشن تکلیف سیاسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، انتخابات در هرکشوری نمادی از بلوغ سیاسی مردم و جلوه‌ای از اقتدار کشور در فرای مرزهاست به خصوص زمانی که یک کشور دشمنان زیاد و قسم خورده داشته باشد.

در شرایطی که دشمن ملت کاهش مشارکت مردم را در انتخابات پیش رو دنبال دنبال می‌کند، این انتخابات برای همه مردم ایران مقطعی سرنشت ساز، جلوه مردم سالاری و آیینه‌ای است که اقتدار ملت را به جهانیان نشان خواهد داد.

این انتخابات علاوه بر این که آزمونی سرنوشت ساز است و وضعیت ۴ سال آینده کشور را مشخص خواهد کرد برای نوجوانانی که اولین بار است به سن رای دادن می‌رسند به خصوص برای نوجوانان ساوجی یک جشن تکلیف سیاسی است.

طبق قانون سن رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد و در انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال متولدین قبل از ۸۲/۳/۲۸ امسال واجد شرایط شرکت در انتخابات خواهند بود.

بر اساس آمار‌ها در شهرستان ساوه ۴ هزار دانش‌آموز رای اولی منتظر انتخابات ۲۸ خرداد هستند و با تشکیل کارگروه انتخاباتی آماده شده اند تا برای نخستین بار در انتخابات شرکت کنند و رسیدن به سن تکلیف سیاسی را جشن بگیرند.

ابراهیم فراشیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: ۴ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این شهرستان رای اولی هستند و در روز ۲۸ خرداد در واقع جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند.

فراشیانی افزود: در همین راستا کارگروه دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان نخبه و با محوریت حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در سطح شهرستان تشکیل شده است.

او اضافه کرد: کارگروه دانش‌آموزی در ۲ حوزه مجازی و میدانی و براساس سیاست‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند و فعالیت مجازی انتخاباتی در خصوص معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح بدون سمت و سوی سیاسی و حزبی و همچنین مشارکت حداکثری خواهد بود.

دانش آموزان ساوجی فعالیت میدانی در قالب برگزاری برنامه‌های کوتاه پیش از آغاز امتحانات نهایی، قرائت بیانیه دانش‌آموزی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و توزیع بروشور در مورد اهمیت انتخابات را در دست اقدام دارند.

این دانش آموزان همچنین پویش «من رای اولی هستم» راه اندازی و آغاز کرده اند و برگزاری مسابقات عکاسی و داستان کوتاه ویژه رای اولی‌ها را هم در دستور کار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.