فرماندار ویژه کاشان گفت: کاهش نرخ باروری در شهرستان کاشان پیر شدن جمعیت را در پی دارد و برای آینده منطقه و کشور تهدید جدی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کاشان گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی، سال ۱۳۹۵ نرخ باروری در شهرستان ۱.۷۹ بود که در سال ۱۳۹۹ به ۱.۶۵ کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: جمعیت جوان جزو منابع ثروت هر کشور محسوب می‌شود و لازم است دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و حمایتی نسبت به اجرای سیاست‌های کلی جمعیت که پیش از این ابلاغ شده، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی کاشان در بخش دیگری با بیان اینکه پسماند‌های پزشکی و عفونی باید با روش مخصوص خود و رعایت استاندارد‌های علوم پزشکی در مراکز بهداشت شهرستان حمل و دفن شود، اظهار کرد: تعرفه جمع‌آوری این پسماند‌ها باید مطابق با شهر‌های همتراز با کاشان مشخص شود.

او برخی از ناراضایتی‌ها بابت نرخ تعیین شده از سوی شرکت پیمانکار مربوط به این موضوع را یادآور شد و افزود: با توجه به لزوم جمع آوری صحیح و کامل این پسماند‌ها لازم است دستگاه‌های مربوطه نسبت به این موضوع جدیت به خرج دهند.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه با بیان اینکه برخی از همشهریان کاشانی نسبت به دفن اموات در آرامستان‌های نزدیک منازل آن‌ها اعتراض دارند، تصریح کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌ها و مصوبات و مقررات جاری کشور، اموات باید در فاصله ۲۰ کیلومتری خارج از محدوده شهری دفن شوند در حالی که این مورد در کاشان رعایت نشده و هنوز شاهد دفن اموات در آرامستان‌های داخل محدوده شهری هستیم.

به گفته او، طبق قانون و با هماهنگی‌های ایجاد شده بین وزارت بهداشت و کشور حتی افراد و خانواده‌هایی که در آرامستان‌های داخل محدوده شهری قبر خریداری کرده‌اند، می‌توانند در ازای قبر‌های خریداری شده در داخل شهرها، تعداد قبر مشخصی در آرامستان‌های بیرون از محدوده شهری دریافت کنند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.