مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش‌های سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان در نشست سازگاری منابع آبی و خشکسالی استان سمنان ضمن بیان اینکه سال خشکی در انتظار استان است، تاکید کرد: در سال آبی جاری مجموعاً ۷۰ میلی‌متر بارندگی در سطح استان سمنان رخ داده است.

او  با بیان اینکه این میزان بارندگی به نسبت بلندمدت ۴۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: با این بارش‌ها فقط ۵۲ درصد از نیاز آبی استان تأمین شده است.

مصطفوی با بیان اینکه طی سال آبی جاری و در سطح استان ۴۸ درصد کمبود منابع آبی وجود خواهد داشت، ابراز کرد: در هفته جاری روند افزایش دما بویژه در روز چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و دمای هوا در سمنان در گرم‌ترین زمان در روز چهارشنبه به ۳۹ درجه و در گرمسار و سرخه به ۴۱ درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه روند افزایش دما در استان به صورت سینوسی می‌باشد، یعنی شب‌ها سرد و روزها به مرور افزایش دما خواهیم داشت، بیان کرد: در تابستان امسال بر اساس مدل‌های پیش بینی شده حداقل دو درجه افزایش دما به نسبت سال قبل، خواهیم داشت.

او در خاتمه خواستار صرفه‌جویی مردم در منابع آبی شد و گفت: در فصل تابستان بارش قابل توجهی نداشته و یا میزان بارندگی‌ها بسیار کم است.

انتهای پیام / ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.