طرح همسفرتا بهشت از اول خرداد در دانشگاه‌های استان مرکزی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در راستای تشویق دانشجویان به ازدواج با همت نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی طرح همسفرتا بهشت در دانشگاه‌های استان شروع شده است.

محسن سعیدی مدیر هماهنگی و ارتباطات و رابط استانی طرح همسفرتا بهشت درخصوص این طرح گفت: این طرح بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی و آموزشی کشور است که از اول خرداد شروع شده است.

سعیدی افزود: در راستای این طرح بیست و چهارمین طرح ملی ازدواج دانشجویی با هدف تحکیم بنیان خانواده ازدواج آسان اقتصاد خانواده و مباحث فرهنگی ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: در این راستا زوج‌های دانشجویی که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین ۹۸ تا یکم شهریور ۱۴۰۰ است می‌توانند با مراجعه به سامانه ازدواج دانشجویی به آدرس http://www.nahad.ir ثبت نام و ظرف دو هفته مدارک خود را تکمیل کنند.

مدیر هماهنگی و ارتباطات و رابط استانی طرح همسفرتابهشت بیان کرد: در راستای این طرح همچنین از ۲۰ خرداد امسال ۸۴ کاروان از کل دانشگاه‌های کشور به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و این اعزام‌ها تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ادامه دارد.

او یادآور شد: محدودیتی در ثبت نام زوج‌های دانشجو نیست و هزینه رفت و آمد اسکان و پذیرایی در بودجه دیده شده است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی هم در خصوص گفت: متاسفانه در جامعه با کاهش نرخ ازدواج افزایش نرخ طلاق و بالا رفتن سن ازدواج مواجه هستیم.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: طرح همسفرتا بهشت می‌تواند دانشجویان را به سمت و سوی ازدواج آسان و همسان گزینی پیش ببرد و چالش‌های جوانان و دانشجویان در جامعه را کاهش دهد.

او از نبود خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی در استان هم گلایه کرد و از مسئولان خواست تا مانند بسیاری از استان‌ها این خبر را جبران کنند.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه استان مرکزی در پایان از استقرار مشاورین خانواده و ازدواج در دانشگاه‌ها هم خبر داد و افزود: این مشاورین در راستای تحکیم بنیان خانواده ازدواج آسان و همسان گزینی راهکار‌ها و توصیه‌ها را به دانشجویان آموزش خواهند داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.