تایید صلاحیت هفت نامزد دیگر انتخابات مجلس در بهار و کبودراهنگ

فرماندار شهرستان بهار از تایید صلاحیت هفت نامزد دیگر انتخابات مجلس در بهار و کبودراهنگ خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان،احسان قنبری,فرماندار شهرستان بهار گفت:به دنبال شکایت داوطلبان و بررسی مجدد صلاحیت آن‌ها در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، صلاحیت هفت نامزد دیگر (رد صلاحیت شده) در حوزه انتخابیه «بهار و کبودراهنگ» تایید شد.

او بیان کرد: ۶۹ داوطلب برای تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نام‌نویسی کردند که از نظر مدرک تحصیلی، ۵۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۹ نفر دکترا، ۶ نفر لیسانس و چهار داوطلب حوزوی بودند.

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه هشت نفر از داوطلبان نمایندگی در این حوزه انتخابیه از ادامه رقابت انصراف دادند، اظهار داشت: از مجموع ۶۱ داوطلب باقی مانده، صلاحیت ۳۱ نامزد در مراحل قبلی بررسی هیات نظارت بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی رد شده بود.

قنبری افزود: پس از شکایت داوطلبان، نتیجه آخرین مرحله رسیدگی به شکایت داوطلبان روز گذشته اعلام شد که بر این اساس هفت نفر دیگر از نامزد‌های رد صلاحیت شده، تایید شدند.

او گفت: برهمین اساس و بنا به آخرین آمارها، از مجموع ۶۹ نامزد نام نویسی شده، هشت نفر انصراف داده، صلاحیت ۳۷ داوطلب تایید و ۲۴ نامزد نیز رد صلاحیت شدند.

فرماندار شهرستان بهار گفت: شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ یک حوزه انتخابیه محسوب شده و این ۲ شهرستان دارای یک کرسی در خانه ملت است همچنین شهرستان بهار به عنوان حوزه اصلی و کبودراهنگ حوزه فرعی تلقی می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ دارای یک نماینده در خانه ملت است.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه در دوره‌های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد، تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت؛ بنابراین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می‌شود. 

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.