رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: دانستن مصادیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی می‌تواند از به دردسر افتادن کاربران جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: ناآگاهی کاربران فضای مجازی از مصادیق تخلفات سایبری انتخاباتی باعث بروز مشکلات متعددی برای کاربران این حوزه خواهد شد.

او افزود: انتشار هر گونه مطلب علیه نامزد‌های انتخاباتی و یا انتشار مطالبی خلاف واقع دال بر انصراف نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی از مصادیق تخلف انتخاباتی است و نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند بر اساس قانون از منتشر کنندگان مطالب کذب و خلاف واقع اعلام شکایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به یکی دیگر از مصادیق تخلفات سایبری انتخاباتی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از انتشار هر گونه محتوای خلاف واقع در ارتباط با نتایج بررسی صلاحیت‌ها، شمارش آرا و نتایج انتخابات خودداری کنند.

سرهنگ یادگارنژاد با بیان اینکه دانستن مصادیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی می‌تواند از به دردسر افتادن کاربران جلوگیری کند گفت: کاربران بایستی در خصوص انتشار هرگونه محتوای انتخاباتی در فضای مجازی آگاهانه قدم بردارند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در فضای سایبری و یا امور مرتبط با تخلفات انتخاباتی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار