مدیر عامل شرکت فولاد شادگان از ۵ برابر شدن میزان تولید سالیانه محصولات فولادی با اجرای طرح توسعه کارخانه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین تقی‌کهزاد مدیر عامل شرکت فولاد شادگان یکی از ۸ طرح فولادی مهم کشور را طرح فولاد شادگان عنوان کرد و گفت: مطالعات جامعطرح مذکور در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.

او با بیان اینکه فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی و روش احیای مستقیم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ وارد مدار تولید شد، اظهار داشت: بخش فولادسازی این شرکت در حال اجرا است و با عقد قرارداد فاز دوم آن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید این کارخانه به یک هزار و ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

کهزاد بیان کرد: در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در آینده با اجرا و وارد شدن فاز دوم به مدار تولید و اجرایی شدن طرح‌های توسعه ظرفیت تولید کارخانه فولاد شادگان به ۴ میلیون تن در سال خواهد رسید.

امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان گفت: شرکت فولاد شادگان سهم عمده‌ای در پویایی و رونق اقتصادی منطقه دارد، ضمن اینکه نقش عمده‌ای در ایجاد اشتغال در شهرستان ایفا می‌کند، البته با توجه به تغییرات گسترده در مدیریت این شرکت انتظار می‌رود به اشتغالزایی نیرو‌های بومی بیشتر بها داده شود تا اشتغالزایی منطقه به پویایی برسد.

او به شعار سال اشاره و تصریح کرد: بر این اساس توسعه شرکت فولاد شادگان در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و موانع توسعه شرکت شناسایی و در رفع آن‌ها تلاش خواهد شد، البته همانگونه که آلایندگی فولاد برای مردم شهرستان است فرصت‌های شغلی نیز باید همزمان با توسعه این صنعت برای شهروندان شادگانی باشد.

صبری پور با تاکید بر جذب نیروی بومی در شرکت فولاد این شهرستان اظهار داشت: جذب نیروی بومی در واحد‌های تولیدی، فولاد و سازمان‌های شادگان به عنوان مطالبه مردم از سوی کارفرمایان، صاحبان صنایع و ادارات در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.