یک عضو پارلمان انگلیس در واکنش به خودکشی سربازان انگلیسی آن را فاجعه‌بار خواند و گفت هیچ دلیلی برای توجیه آن وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جانی مرسر» یکی از اعضای کنونی پارلمان انگلیس و عضو سابق ارتش این کشور، در اظهاراتی به خودکشی چندین سرباز انگلیسی واکنش نشان داده و آن را «وحشتناک و فاجعه‌بار» خوانده است.

اظهارات این مقام انگلیس پس از سخنان مادرِ یکی از سربازان گفته شد. این سرباز ۱۱ امین سرباز انگلیسی در یک گردان بود که دست به خودکشی زد. او همچنین یکی از دو سربازی است که پس از در دست گرفتن یک اسلحه برای خدمت به ارتش، دست به خودکشی زده‌اند.

اکثر این سرباز‌ها پس از ترک ارتش انگلیس، از «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» (PTSD) یا مشکلات روانی دیگر رنج می‌بردند.

اکنون این عضو پارلمان انگلیس گفت: «خودکشی سربازان ما فاجعه‌بار و وحشتناک است و هیچ توجیهی برای آن نیست.»

او همچنین اعلام کرد: «عدم توجه به سربازان انگلیسی یک لکه ننگ برای کشور ماست. سربازانی که ۵۰ سال در خونین‌ترین درگیری‌ها حضور داشتند به‌دلیل عدم ارائه کمک ازسوی ما جان خود را می‌گیرند، این یک لکه ننگ است.»

مرسر در ادامه با بیان آن که این یک خیانت به این سرباز‌ها و خانواده‌های آن‌ها است، افزود: «مراکز مراقبت از جانبازان و سربازان در انگلیس وجود دارد، اما دسترسی به آن‌ها عملا غیرممکن است.»

او در ادامه افزود نهادی در سال ۲۰۱۹ با هدف رسیدگی به این افراد تاسیس شده است «اما در این زمینه نیز سیاسی‌بازی‌هایی صورت گرفت. این یک تصمیم سیاسی بود که نگذاشتند من درباره وضعیت سربازانی که خودکشی کردند صحبت کنم.»

مرسر در انتها گفت: «بوریس جانسون نیز در این زمینه تصمیمی سیاسی گرفت تا به عهد خود وفا و به بهداشت روانی این سربازان رسیدگی نکند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار