رئیس کل سابق بانک مرکزی در برنامه بدون تعارف درباره برخی حواشی و عملکرد خود در دولت صحبت کرد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در برنامه بدون تعارف گفت: سنگینی کار را می‌دانم و رئیس جمهوری خیلی بار مسئولیت سنگینی دارد. من مرد میدان هستم و به همین دلیل وارد صحنه انتخابات شده ام.

همتی درباره دلیل ورودش به انتخابات توضیح داد: سایر کسانی که آمده اند جوابگوی مشکلات مردم نیستند و به همین دلیل وارد انتخابات شدم. من تمام مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور را می‌دانم و از کسانی که قبلا آمده اند بهتر خواهم بود.

وی ادامه داد: اگر روی کار بیایم بعدا نمی‌گویم نگذاشتند کار کنم و اگر نتوانم کار کنم دلایلش را می‌گویم. دولت من دولت تعامل از خانه تا جهان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: به عنوان اقتصاددان آمده ام و مشکل ما این است که روسای جمهوری قبلی ما سیاسی خوان بوده اند.

همتی گفت: حواشی شهر تهران که مردم زندگی سختی دارند را دیده و بازدید داشته ام. زندگی مردم خیلی سخت است و به این دلیل که فرصت خیلی کم است وارد رقابت‌های انتخاباتی شده ام.

وی درباره علت بالا رفتن قیمت‌ها توضیح داد: از قیمت‌های بالای اجناس خبر دارم. اساسی‌ترین مشکل که باعث بالا رفتن قیمت‌ها شد تحریم است و بالای ۵۰ درصد مشکلات ما ناشی از تحریم است. درآمد ارزی ما با تحریم یک ششم کاهش یافت.

همتی درباره وعده‌های انتخاباتی گفت: با شعار‌هایی که برخی نامزد‌ها گفته اند مبنی بر اینکه نقدی یارانه می‌دهم و یا وام می‌دهم مخالفم؛ باید از آنها پرسید از کجا وام و یارانه می‌دهند؟ در مناظرات از آنها خواهم پرسید.

رئیس کل سابق بانک مرکزی اظهار کرد: هنوز برای اعضای کابینه ام به جمع بندی نرسیده ام. مردم هر چه قدر به من رای دهند از آنها تشکر می‌کنم و اگر هم رای نیاورم به گزینه‌ای که رئیس جمهور شود تبریک می‌گویم.

من در بانک مرکزی موفق بودم

همتی درباره اینکه او بانی وضع موجود و نوسانات قیمت ارز است، گفت: من بخشی از وضع موجود نیستم من بخشی از تعدیل وضع موجود هستم. من در اداره امور در بانک مرکزی موفق بودم. وقتی تورم ۳۵ درصد داشتیم باید چه می‌کردم؟ من خیلی موفق عمل کردم. مشکل ما این است که آنچه می‌توانست اتفاق بیفتد را ندیدیم بلکه آنچه اتفاق افتاد را دیدیم. باید به نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم.

توضیحات همتی درباره حواشی سکونت دخترش در کالیفرنیا

وی درباره فرزندانش بیان کرد: من فکر می‌کردم دین داری در تبلیغات حاکم است، اما کار‌هایی انجام دادند که این بی دینی است. عکس یک دختر خانم در کالیفرنیا که فامیلش همتی است را منتشر کردند و گفتند دختر همتی است، خیر. من ۳ فرزند دارم. یک دخترم در داخل کشور متخصص کودکان است، دختر دیگرم دانشجوی معماری و پسرم استاد دانشگاه و آرشیتکت است.

همتی تصریح کرد: از ملت بزرگ ایران می‌خواهم که از انتخابات قهر نکنند و من را تنها نگذارند. مهمترین رقیب من قهر مردم با صندوق‌ها است و از مردم می‌خواهم رای بدهند تا وضع موجود را اصلاح کنم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
قبل از انتخابات بایستی کلیه اموال منقول و غیر منقول خودت و
تمام اعضای خانواده درجه یک و دو به صورت کتبی اعلام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سهوا منفی زدم
Germany
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
عجب
تو خونه بشینی و استراحت کنی هم به ایران خدمت کردی و هم به خودت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
آقای عبدالناصرهمتی یکی از افراد شناخته شده و موثق برای آقای روحانی است و بسیاری ازافرادی که می گویند اصلاح طلبان کاندیدا ندارند متوجه نیستند که آقای همتی اصلاح طلب ترازهرکسی است واگراو اصلاح طلب نبود از مقام سفیری به مقام ریاست بانک مرکزی منصوب نمی شد وسخنان او کپی سخنان آقای روحانی در سیاست است و او سلاح پنهان اصلاح طلبان است و او برای موفقیت اصلاح طلبان حتی دست به خوداخراجی با بهانه دادن به رئیس جمهور زده است یعنی برای پیروزشدن برای رقبا دردسرآفرین است و حمایت او از زنان ومواضع محافظه کارانه وقیافه و آراستگی او همه وهمه خدمت به جناح اصلاح طلب است وقطعاً چپی ها ومخالفان همه به او رای می دهند چون او اقتصادی دان غافل ازهمه چیزاست و در سایه قدرت او عناصر سرکوب شده ناخواسته رشد می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ولی ما که بهش رای نمیدیم فقط انقلابیون
آخرین اخبار