شماری از دانش‌آموزان مدرسه اسلامی «صالح تانکو» در ایالت نیجر نیجریه در حمله افراد مسلح ربوده شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی دانش‌آموز در یک مدرسه قرآنی در مرکز نیجریه، به دست افراد مسلح ربوده شدند.

دولت ایالت نیجر نیجریه در حساب توئیتر خود اعلام کرد: «تعداد نامعلومی دانش‌آموز مدرسه اسلامی «صالح تانکو» به همراه مسافران یک اتوبوس در پی حمله افراد مسلح به مدرسه آن‌ها ربوده شدند.»

این دولت محلی افزود: «ربایندگان ۱۱ کودک را که برای راه رفتن خیلی کوچک بودند، آزاد کردند.»

دولت ایالت نیجر این اتفاق را «مایه تأسف» دانست و افزایش ربایندگی در ازای دریافت باج را در مرکز و شمال این کشور به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا محکوم کرد.

واسیو عبیودون، سخنگوی پلیس، اعلام کرد مهاجمان با موتورسیکلت سر رسیدند و شروع به تیراندازی کردند. آن‌ها پیش از ربودن کودکان یکی از ساکنان را کشتند و یکی دیگر را زخمی کردند.

ربوده شدن شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه اسلامی در نیجریه

به گفته یکی از مسئولان مدرسه، در زمان حمله حدود ۲۰۰ کودک در مدرسه قرآنی صالح تانکو بودند، اما تعداد زیادی از آن‌ها موفق به فرار شدند. این مسئول که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: «ابتدا آن‌ها بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز را گرفتند، اما بعد تعدادی از آن‌ها را که خیلی کوچک بودند، آن‌هایی که بین چهار تا ۱۲ سال داشتند، آزاد کردند.»

دولت ایالت نیجر در بیانیه دیگری در توئیتر اعلام کرد سانی بلو، فرماندار ایالت، به مأموران امنیتی دستور داد هر چه سریعتر این کودکان را بازگردانند.

این  اقدام جدید یک روز پس از آزادی ۱۴ دانش‌آموز در ایالت کادونا در شمال کشور، پس از ۴۰ روز بازداشت، اتفاق می‌افتد.

این گروه‌های مسلح که اعضای آن‌ها در این منطقه «راهزن» نامیده می‌شوند، مردم را در شمال غرب و مرکز نیجریه به وحشت می‌اندازند، روستا‌ها را غارت می‌کنند، احشام را می‌دزدند و در ازای دریافت باج اقدام به ربایندگی می‌کنند.

از چند ماه پیش، این گروه‌های تبهکار عمدتا دست به ربایندگی جمعی از مؤسسات آموزشی زده‌اند. ۷۳۰ کودک و نوجوان از دسامبر ۲۰۲۰ در نیجریه ربوده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
اینطور بنظر می رسد که رباییدن دانش آموزان در نیجریه توسط باندهای مخوف تبهکاری مانند بوکوحرام و دیگر اشرار به یک اردو و تور تفریحی دانش آموزی طی دوران تحصیلیشون برای مردم و پلیس و دولت نیجریه تبدیل شده و مداوم از رسانه ها می شنویم و می بینیم که عده ایی از دانش آموزان نیجریه رو کلا رباییدند و بعد از سوءاستفاده های مختلف ازشان مدتی بعد رهایشان می کنند بنظرمان یه مدت دیگری به این اشرار و تبهکاران فاسد فاسق جنایتکار در نیجریه بگویند لیدرهای تورهای تفریحی دانش آموزی و برای مردمانشون هم عادی شود و وقتی فرزندانشون رو این گروهای تبهکاری اشرار بربایند می گویند فرزندانمان یه مدتی رفتند اردوی تفریحی دانش آموزی !!! بجای اینکه دولت و پلیس و ارتشش این حرامیان و اشرار تبهکاران جنایتکاران رو دستگیر و پاکسازیشون کنند اونها رو آزاد گذاشتن که در کشورشون هر غلطی خواستند بکنند واقعا خاک بر سر دولت مردانتان و پلیس و نیروهای امنیتی بی عرضه تان بکنند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار