مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان گفت: یک هزارو ۴۳۸ خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد این استان خارج و خودکفا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان گفت: مستمری پرداختی به منظور رفع بخشی از نیاز‌های اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود که در سال گذشته ۱۷۴ میلیارد تومان به حساب ۵۱ هزار و ۱۲۵ خانواده واریز شد.

او افزود: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق یه مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان با بیان اینکه کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است افزود: بر این اساس کمیته امداد پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

ترکمانه با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش شامل ۵۸ هزار و ۱۳۵ خانوار که به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت یک‌هزار و ۴۳۸ خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

او افزود: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف کمیته امداد است که درصدد هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
درود بر شما ..ماهیگیری یاد دادن بهتر از ماهی دادن است ..البته عده ای هم هستند که همچنانبه دلایل مختلف باید زیر پوشش حمایت ها قرار بگیرند
آخرین اخبار