رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی گیلان جذب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  امروز در مراسم افتتاح ۳۲ طرح حوزه سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ، گفت: در شرایط کرونایی شامل تحول ساختاری در حوزه بهداشت بودیم به طوری که بیش از ۵۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شدند و شاهد افزایش ۸۵ درصدی حقوق کارکنان بهداشت و درمان بودیم.

او افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تاکنون ۴۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در همین مدت ۴۰۰ پزشک و ۴ هزار پرستار در ۲۹ بیمارستان استان به این بیماران کرونایی خدمات رسانی کردند.

سالاری افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از کادر درمان مبتلا به کرونا و ۳۷۰ نفرشان در بیمارستان‌های گیلان بستری و ۳۲ نفر هم شهید شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به آغاز اجرای واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار و ۳۶ تیم هم برای مناطق سخت گذر گیلان برای واکسیناسیون مردم در نظر گرفتیم.

 سالاری افزود: در همین مدت ۲۵ تخت در اورژانس بیمارستان‌های گیلان راه اندازی و ۱۷ دستگاه خودروی اورژانس با ۶۸ میلیارد تومان هزینه به گیلان اضافه شد که یک میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

او ،  با اشاره به اینکه در این مدت اقدامات مهمی در بحران کرونا انجام شده به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: گیلان در اجرای این طرح جزو استان‌های پیش رو بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش همچنین گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۰۰ تخت و۱۲۰دستگاه ونتیلاتور از کشور. ۷ دستگاه سی اسکن راه اندازی کردیم.

او افزود: با ۲۷میلیارد تومان هزینه ۱۷دستگاه اکسیژن ساز، ۱۰ دستگاه رادیولوژی۱۴دستگاه سونوگرافی راه اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان جزء نخستین استان‌هایی بود که مرکز آزمایش مولکولی ۱۶میلیارد تومان هزینه را راه اندازی کرد.

سالاری افزود: در این مدت خیران هم با اهدای ۸ میلیارد تومان، ۳۰ تخت آی سی یو در بیمارستان‌های گیلان راه اندازی کردند.

او با بیان اینکه  آزمایشگاه تست کرونا هم امروز در بیمارستان رازی راه اندازی شده است، گفت: با افتتاح این آزمایشگاه تست کرونا در این مرکز از ۳۰۰ تست به هزار و ۳۰۰ تست می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از افتتاح نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی شمال کشور در گیلان هم خبر داد و تصریح کرد: این مرکز می‌تواند تا ۳۰۰ کودک ناشنوا را پوشش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.