دشت بزرگ میزان مصرف برق ماینر‌ها در خوزستان را ۱۱.۵ مگاوات عنوان کرد و گفت: کشف و ضبط آن‌ها به پایداری برق در استان کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد ۱۱.۵ مگاوات از برق مصرفی استان را فعالیت ماینر‌ها (دستگاه‌های استخراج رمز ارز) به خود اختصاص داده اند، بنابراین با کشف و ضبط این دستگاه‌ها می‌توانیم به برق پایدار برسیم.

او با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماینر در استان با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه برای کاهش بار مصرف در شبکه، برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز در استان قطع شده و شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ادامه دارد که در صورت مشاهده موارد مشکوک با حکم مقام قضایی توقیف خواهند شد.

دشت بزرگ بیان کرد: علاوه بر گزارش‌های مردمی درخصوص فعالیت ماینر‌ها در استان، با همکاری شرکت مخابرات و شناسایی کد دستگاه کامپیوتر و آی پی متصل به شبکه ارز دیجیتال را مشخص نموده و اقدام به کشف محل و ضبط دستگاه خواهیم کرد، البته از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.