معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوای ۱۴ شهر استان به بیش‌از ۴۰ درجه رسید و دلگان با ۴۷ درجه سلسیوس گرمترین شهر منطقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت روند افزایش دمای هوا در اکثر شهر‌های سیستان و بلوچستان آغاز شد به طوریکه در شبانه روز گذشته تنها در ۶ شهر دمای کمتر از ۴۰ درجه ثبت شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای زاهدان نیز به مرز ۳۸ درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز این شهر در یک ماه اخیر را رقم زد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود دمای زاهدان در حدود پنج روز آینده به بیش‌از ۴۰ درجه سلسیوس نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش دما و گرمای هوا سایر شهر‌های سیستان و بلوچستان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوریکه احتمال گرمازدگی، خسارت به محصولات کشاورزی و مرغداری‌ها، افزایش مصرف آب و برق در روز‌های آینده وجود دارد.

دیانتی افزود: توصیه می‌شود برای عبور از موج گرما نسبت به صرفه جویی و مدیریت تامین آب و برق، تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار