برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران استانی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ پس از بحث‌های مختلف کارشناسی در استان مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گرفت و امروز این برنامه رونمایی شد.

در برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران۱۴۰۰، ۸۰ برنامه قرآنی و ۳۵ طرح ابتکاری حوزه قرآن اجرا خواهد شد.

استاندار بوشهر در آیین رونمایی از برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران گفت: تعیین بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران مدال افتخاری برای دولت تدبیر و امید بود.

عبدالکریم گراوند با قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این انتخاب افزود: باید همه توان خود را در خدمت قرآن بگذاریم و برای تغییر در زندگی و رفتارمان از آموزه‌‌های آن بهره ببریم.


بیشتر بخوانید


او با تبریک انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران به مردم استان بیان کرد: امیدواریم این انتخاب آغازی بر حرکت عمیق قرآنی و تغییر در زندگی فردی و خانوادگی ما باشد.

بوشهر مرجع فعالیت‌های قرآنی کشور می‎شود

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، این استان به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران به مرجع فعالیت‌های قرآنی کشور  تبدیل می‎شود.

فاطمه کرمپور افزود: بوشهر از دیرباز استانی پیشگام در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده و چنین ظرفیتی منجر به این شد تا بوشهر برای سال ۱۴۰۰ موفق به کسب عنوان پایتخت قرآنی ایران شود.

او با اشاره به نقش بی بدیل امام جمعه بوشهر در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور، بیان کرد: با این انتخاب بدون شک رسالت فعالان قرآنی استان به مراتب سنگین‌تر از گذشته خواهد بود زیرا فعالیت قرآنی بوشهر باید برای سایر استان‌ها نیز به عنوان الگو استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: فعالیت قرآنی در استان بوشهر معطوف به مقطع سنی خاص نیست و همه قشر‌ها و همه‌ سنین با قرآن انس و الفتی دیرینه دارند.

کرمپور گفت: در این بین روستای قرآنی چارَک نگین درخشان فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر است زیرا در این روستا همه افراد فعالیت قرآنی دارند و آن را با صوت و لحنی زیبا تلاوت می‎کنند. این ظرفیت منجر شده تا روستای قرآنی چارک به عنوان یکی از نامزدهای اصلی برای انتخاب روستای قرآنی ایران لقب گیرد.

او افزود: اوج فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در طول سال در هفته منتهی به ۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار است که در این هفته برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برای امسال نیز از همین ابتدا برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر برنامه ریزی صورت گرفته تا در سالی که بوشهر پایتخت قرآنی کشور معرفی می‏‌شود برنامه‌ها با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

کرمپور عنوان کرد: در استان بوشهر بیش از ۳۴۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی فعالیت دارند که امسال در اجرای برنامه‌های پایتخت قرآن باید برای جامعه مخاطب خود برنامه‌های متنوعی به منظور ترویج برنامه‏‌های قرآنی ایفا کنند.

او تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای ترویج فعالیت‌های قرآنی از فعالیت‌های مختلف در این بخش و به ویژه برنامه‌های مبتکرانه  استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.