معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از تمهید همه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در ۲۸ خرداد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بیژن سلیمان پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: ۲۸ خرداد در استان قم شاهد انجام سه انتخابات در استان قم خواهیم بود که بنا بر قانون زمان شروع تبلیغات هر یک از سه انتخابات متفاوت خواهد بود، برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ روز فرصت تبلیغات در نظر گرفته شده است، در انتخابات خبرگان رهبری ۱۴ روز فرصت تبلیغ در نظر گرفته شده است و برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا هم ۷ روز فرصت تبلیغات درنظر گرفته شده است.

او  ادامه داد: فرصت تبلیغات هر سه انتخابات هفت صبح روز پنجشنبه ۲۷ خرداد به پایان می‌رسد.

سلیمان پور افزود: بنابر قانون انتخابات ریاست جمهوری نامزد‌ها در استان‌ها می‌توانند یک ستاد ملی در سطح کشور و در استان‌ها و شهرستان‌ها ستاد‌های متعدد بر حسب سلیقه خود داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار قم گفت: در استان قم تمهیدات لازم برای همراهی با ستاد‌های انتخاباتی اندیشیده شده است و در صورت ارائه درخواست ستاد‌ها این کار انجام خواهد شد.

سلیمان پور با بیان اینکه بنا بر دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایط کرونایی نباید به هیچ وجه مانع از تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی بشود، گفت: در این دور به لحاظ شیوع بیماری کرونا و بر اساس دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید بر این است که حداکثر تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی با حداقل تجمع صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در تشریح شرایط برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضا‌های باز گفت: حضور یک نفر در هر هشت متر مربع، استفاده از ماسک و استفاده از ۳۰ درصد فضای موجود از جمله شرایط تصریح شده در این ابلاغیه است.

سلیمان پور اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی هرگونه تجمع، سخنرانی، گفتگو و مناظره در فضا‌های سربسته به استثنای برنامه‌های صدا و سیما ممنوع است و برگزاری جلسات سخنرانی و تجمعات انتخاباتی صرفا در فضا‌های رو باز و بار عایت شرایطی مجاز است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: انتخابات شورای شهر قم امسال به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود این اطمینان را به شهروندان قم می‌دهیم که الکترونیکی شدن انتخابات راحتی بیشتر مردم را به همراه خواهد داشت.

او عنوان کرد: استان قم از حیث ثبت نام انتخابات شورا‌ها وضع مطلوبی داشت و هیچ حوزه‌ای زیر حد نصاب نبود که این امر بخشی از مشارکت خوب را را نشان میدهد.

سلیمان پور در بیان آمار ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر گفت: در شهر قم ۴۹۰ نفر ثبت نام داشتیم که با انصراف ۳۲ نفر و انجام بررسی صلاحیت‌های در حال حاضر ۴۳۷ نامزد انتخابات شورا‌ها داریم که البته این رقم تا ۱۹ خرداد ممکن است اندکی تغییر داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار قم ادامه داد: در انتخابات شورای روستا هم ۹۴۸ نامزد داشتیم که تا امروز ۷۹۴ نفر به عنوان نامزد حضور دارند.

سلیمان پور بیان کرد: در دوره قبل ۶۹۹ شعبه اخذ رای داشتیم که در این دوره با افزایش حدود ده درصدی به ۷۲۲ شعبه رسیده ایم؛ و همچنین با اشاره به شرایط کرونایی و ضرورت مدیریت افراد مراجعه کننده به شعب اخذ رای گفت: تعداد صندوق‌های سیار در این دوره به ۹۱ شعبه رسیده است که از ظرفیت این صندوق‌های در صورت ایجاد تراکم در برخی شعب استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در خصوص انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در قم گفت: در این عرصه و پس از اعلام شورای محترم نگهبان حضرات آیات سید محمد سعیدی و محمود رجبی در عرصه انتخابات خبرگان رهبری حاضر هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار