سعید مقیسه ، قائم مقام معاونت فضای مجازی در گفتوگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در خصوص ایجاد شبکه های اینترنتی پیرو مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر راهاندازی شبکههای تلویزیونی اینترنتی برای هریک از نامزدهای ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی به تعداد نامزدهای محترم، استودیو اختصاصی با امکان ضبط و پخش ویدیویی و ارتباط زنده و امکان ارتباط با مهمان خارج از استودیو و تعامل با مخاطبان و نیز پلی اوت برای چینش برنامهها و ایجاد یک شبکه خطی تجهیز نموده که به صورت ۲۴ساعته بربستر تلویزیونهای اینترنتی تلوبیون، لنز و تیوا برای مخاطبان داخلی و خارجی برنامه پخش میکند. امکان مدیریت کنداکتور و تنظیم پخش برنامههای هر کاندیدا با مسئولیت و نظارت کاندیداهای محترم و ستاد ایشان فراهم شده است.
وی افزود: علاوه بر برنامههای زنده نامزد یا نمایندگان وی در استودیویهای فوق، محتوای مربوط به هر نامزد انتخاباتی که از طریق دیگر شبکههای رادیویی و تلویزیونی پخش شده نیز برای این شبکه تقطیع میشود و در جدول پخش مربوطه جانمایی و بازپخش میشود. همچنین محتوایی که کاندیدا خودش تولید کرده و به سازمان ارائه نموده پس از بازبینی و تایید ستاد انتخابات یا نمایندگان ایشان در شبکه مذکور جانمایی میشود. در نتیجه برنامههای فوق توسط همکاران ما تبدیل به یک شبکه دارای جدول پخش (کنداکتور) و به اصطلاح یک شبکه خطی میشود.
مقیسه تاکید کرد: ضمنا یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مردم برای هر کدام از نامزدها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب هر کدام از نامزدها، یک استودیو و یک شبکه اختصاصی رایگان برای تبلیغات و بیان دیدگاه هایشان در مورد انتخابات ریاست جمهوری در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: در کنار این شبکههای هفت گانه یک شبکه اینترنتی دیگر، به نام «آرا» ایجاد شده که حاوی گلچینی از برنامههای عمومی انتخابات و نیز یک برنامه به نام "تبادل" با گفتوگوی آقای دلاوری به عنوان مجری با نامزد یا نمایندگان وی و نیز یک برنامه دیگر به نام «انتخاب هات» است.
بیشتر بخوانید
مقیسه در ادامه اظهار کرد : تمامی شبکهها و برنامههای فوق از طریق تلویزیونهای اینترنتی (IPTV) تلوبیون، لنز و تیوا منتشر میشود. علاوه بر این سیگنال تولیدی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) داده شده که در اختیار رسانههای صوت و تصویر که از ایشان مجوز فعالیت گرفته اند قرار داده شود.
نکته قابل توجه این است که با توجه به کاربران گسترده و میلیونی سکوهای (پلتفرم) تلویزیون تعاملی مورد اشاره، نامزدهای انتخاباتی نسبت به استفاده از پلت فرمهای خارجی بی نیاز هستند.
هم اکنون تلوبیون به عنوان بزرگترین سکوی (پلتفرم) انتشار ویدیوی حرفهای کشور و نیز تلویزیونهای تعاملی لنز و تیوا فرصت بی نظیری برای تبلیغ در فضای مجازی محسوب میشود.
برای هر کدام از نامزدها یک رابط رسانهای در نظر گرفته شده که بهرهمندی ایشان از امکانات فوق الذکر را تسهیل کردند و حتی المقدور نزدیک به برنامههای ایشان در دیگر استودیوهای سازمان امکان حضور در استودیوی اختصاصی نامزد مربوطه در معاونت فضای مجازی را نیز فراهم میآورند. تاکنون آقایان زاکانی، قاضی زاده و همتی در این پلتفرم حضور پیدا کردهاند و نمایندگان آقایان جلیلی، رضایی و رئیسی در محل استودیوها حضور پیدا کرده اند و دیگر نامزدها نیز در روزهای آتی حضور خواهند یافت.
انتهای پیام /