یائیر لاپید: سخنرانی نتانیاهو خطرناک و غیر مسئولانه بود

رئیس حزب یش عتید و مسئول کابینه جدید رژیم صهیونیستی، سخنرانی نتانیاهو را خطرناک و غیر مسئولانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید، که به تازگی مسئول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شده است، در سخنرانی خود با اشاره به اینکه موانع زیادی در تشکیل کابینه‌ای متشکل از  راستگرایان، چپگرایان و میانه‌رو‌ها وجود دارد، گفت: «شاید این چیز خوبی باشد، زیرا باید با هم بر آن‌ها غلبه کنیم. این اولین آزمایش ماست؛ برای فهمیدن اینکه آیا می‌توانیم برای رسیدن به هدف بزرگتر در روز‌های آینده راه حل های هوشمندانه‌ای پیدا کنیم. طی یک هفته  اسرائیل می‌تواند در دوره جدیدی قرار بگیرد.» 

لاپید سخنرانی روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، علیه کابینه در حال تشکیل که او را از قدرت بر کنار کرده است، محکوم کرد و گفت: «این سخنرانی خطرناک و غیرمسئولانه و از جانب فردی بود که از همه مرز‌ها عبور کرده بود. ضعف او همه ما را ضعیف می‌کند.»

او در ادامه افزود: «دقیقاً به همین دلیل است که ما باید کابینه‌ای که می‌خواهیم را تشکیل دهیم. کابینه‌ای از احزاب راست، چپ و میانه رو.»

نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز با ابراز عصبانیت از ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید برای تشکیل کابینه چپگرا، این کابینه را تهدیدی علیه آینده این رژیم توصیف کرد و گفت: «نفتالی بنت از همه تعهدات خود عقب‌نشینی کرد و هروله کنان به سمت یک حکومت چپگرا متمایل شد تا بعدا نخست‌وزیر شود.»

چند روز پیش، پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید، برای تشکیل کابینه جدید مشترک توافق کردند. کابینه جدید رژیم صهیونیستی تا ده روز دیگر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار