گفت‌وگوی اولیانوف و انریکه مورا درباره برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین و دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در دیداری درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در توئیتی در حساب کاربری خود از دیدار و گفت‌وگو با انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

اولیانوف در توئیتی نوشت: «امروز با آقای انریکه مورا و سایر همکارانم در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در مورد مسائل مربوط به مذاکرات وین درباره برجام گفت‌وگو کردیم.»

چند ساعت پیش از این دیدار، اولیانوف در دیداری سه جانبه با نمایندگان هیئت ایران و چین، درباره بازگشت به توافق هسته‌ای و مواضع ایران در برجام تبادل نظر کردند. در این جلسه هیئت چینی و روسی حمایت کامل خود را از مواضع ایران در برجام اعلام کردند.

همچنین هر سه هیئت بر اهمیت تلاش جدی و جلوگیری از هرگونه عجله بی دلیل یا تأخیر، در بازگشت مجدد به توافق هسته‌ای تأکید کردند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از چند هفته پیش آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است.

گفتنی است مذاکرات احیای برجام با شرکت نمایندگان ۴ کشور مشارکت کننده در این توافق و ایران بدون حضور مستقیم نماینده آمریکا در وین در جریان است. طرف‌های مختلف در حالی درباره احتمال احیای توافق برجام سخن می‌گویند که مقامات واشنگتن بار‌ها تاکید کرده‌اند تنها در صورت مذاکره درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران حاضر به برداشتن کامل تحریم‌ها علیه تهران هستند.

این در حالی است که مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده‌اند تا زمانی که واشنگتن تمامی تحریم‌های ظالمانه خود را لغو نکند، پایبندی کامل به مفاد برجام امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار