رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان اعلام کردند منتظر توضیحات آمریکا در خصوص خبر جاسوسی اخیر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی انتشار خبر اخیر در خصوص جاسوسی آمریکا با کمک دانمارک از سران اروپایی به ویژه از صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل جمهور فرانسه خواهان توضیحات آمریکا در خصوص این گزارش شدند.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص گفت: موضوع جاسوسی آمریکا در صورت صحت، به دوره گذشته باز می‌گردد و ما از هم پیمانان مان در دانمارک و آمریکا می‌خواهیم تا در این باره توضیح دهئد.

مکرون پس از نشست وزرای فرانسه و آلمان گفت: این، مسأله‌ای غیرقابل پذیرش میان هم پیمانان و شرکای اروپایی است.

پیشتر هیئت رادیو و تلویزیون دانمارک اعلام کرده بود مقامات آمریکایی از شراکت خود با دستگاه اطلاعات خارجی دانمارک به منظور جاسوسی از مقامات ارشد کشور‌های همسایه از جمله صدراعظم آلمان سوء استفاده کرده اند.

این هیئت در گزارشی که آن را روز گذشته به نقل از ۸ منبع آگاه که نامی از آن‌ها نبرده بود، پخش کرد، اعلام کرد این یافته‌ها از روی تحقیقات داخلی که از سوی دستگاه اطلاعات دفاعی دانمارک از سال ۲۰۱۵ به انجام رسانده، به دست آمده است.

بر اساس این تحقیقات که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ را شامل می‌شود، آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق کابل‌های داده مخصوص دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان و از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فران والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور کنونی آلمان که در زمان جاسوسی از آلمان سمت وزیر خارجه را بر عهده داشت، استفاده کرده است.

گفته شده که افشای همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا نتیجه تحقیقات مشترک رسانه یادشده دانمارکی با چند

رسانه آلمانی و از جمله روزنامه "زوددویچه" و دو فرستنده رادیووتلویزیونی آلمان، NDR)) و WDR)) بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Serbia
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
آقای ظریف و عراقچی و سایر بزرگوارانم مواظب باشن شنود نشن این امریکا اپدیت شده انگلیس قرن اخیره مث روباهه ، شیطان بزرگ ....
آخرین اخبار