در بسته حوادث دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ بخوانید؛

از دستگیری سارق مسلح تا توزیع کننده مواد مخدر در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، دوشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز دوشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

برق دستبند بر دستان سارقان مسلح در شوش

سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی شوش گفت: به منظور ارتقای احساس امنیت اجتماعی و تشدید مبارزه با سرقت، مأموران پلیس آگاهی بااقدامات اطلاعاتی ۴ نفر سارق سابقه دار را شناسایی کردند و ماموران پلیس طی چند عملیات جداگانه درصبح یوم جاری، پس از هماهنگی قضائی متهمان مزبور را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۲ فقره سرقت مسلحانه احشام و محتویات داخل خودرو معترف شدند، افزود: در بازرسی از محل اختفای سارقان ۲ قبضه سلاح شکاری به همراه ۶ تیر مربوطه کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف ۳۴ دستگاه دوچرخه قاچاق در بندر ماهشهر

سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان بیان داشت: به منظور حمایت از تولید و مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ماهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی مزدا باری حامل کالای قاچاق را در محور مواصلاتی "هندیجان _ ماهشهر" شناسایی و متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی تعداد ۴۳ دستگاه دوچرخه قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برآورد کردند و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سارق سیم برق در اهواز جلوی قانون زانو زد

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل فشار قوی در سطح این کلانشهر، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۵ با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارق سیم برق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر و ۱۶ متر کابل فشار قوی کشف کردند.

او با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۶ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، ادامه داد: سارق مذکور در تحقیقات بعمل آمده به ۸ فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شد.

ماینر‌های قاچاق به دست پلیس ایذه رسیدند

سرهنگ حجت سفیدپوست فرمانده انتظامی ایذه بیان کرد: کارشناسان پلیس آگاهی این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری دستگاه‌ها استخراج ارز دیجیتال قاچاق را شناسایی و کشف آن‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان با کار تخصصی محل نگهداری ماینر‌ها را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل مورد نظر تعداد ۲۰ دستگاه‌ها استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

او به دستگیری ۲ متهم در این رابطه اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

عامل تیراندازی منجر به وقوع قتل در مجلس عروسی با دستان بسته

سرهنگ حمید رضا بهاروند فرمانده انتظامی شوش گفت: در ۸ خرداد ماه امسال، در پی تیراندازی منجر به قتل در یک مراسم عروسی در یکی از مناطق این شهرستان، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ در محل حاضر شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتی قاتل را بلافاصله شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

اوبا اشاره به اینکه تلاش برای کشف سلاح جنگی بکار رفته در قتل ادامه داد، اظهار کرد: عمل نادرست تیراندازی در مجالس جشن هر چند که با هدف جنایت و قتل انجام نمی‌شود، اما می‌تواند زمینه ساز حوادث ناگواری مانند این مورد شود که اینگونه موارد خانواده‌ها را سیاه‌پوش و افرادی را راهی زندان می‌کند.

پلیس دستان توزیع کننده مواد مخدر را بست

سرهنگ روح اله بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر گفت: با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و مقابله با فروشندگان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان یک توزیع کننده مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با اقدامات تخصصی، متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او به کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین، ۷۷۰ گرم شیشه، تعداد ۱۹۰ عدد پایپ و ۶ عدد فشنگ اسلحه شکاری از مخفیگاه متهم افزود: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد، البته نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد افیونی به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح این کلانشهر، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۱۳ با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارق محتویات داخل خودرو را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۸ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، ادامه داد: سارق مذکور در بازجویی پلیس به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شد.

سارق سیم برق در دزفول روانه زندان شد

سرهنگ علی حسین محرابی جانشین فرمانده انتظامی دزفول اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم در سطح شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس دزفول قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی هویت یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۷ فقره سرقت سیم در سطح شهرستان دزفول اعتراف کرد، گفت: مقادیری سیم برق در مخفیگاه سارق کشف و متهم پس از بازسازی صحنه سرقت‌ها با قرار صادره مرجع قضائی روانه زندان شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس ابوالقاضی
۰۶:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
با سلام
بنده طی چند ماه گذشته تمام اموالم رو دزد برد
و هیچ سرنخی نداشتم و کاملا ناامید بودم
ولی با تلاش نیروی انتظامی سارقین در عین ناباوری خودم در چنگ قانون گرفتار شدند ، دوس داشتم تشکری ویژه از آقای اردی زاده بشه.