طبیعت دوست کرجی، با ایده و وخلاقیتش بزرگترین پیست اسکی غرب آسیا، دیزین را به بزرگترین باغ گل کوهستانی جهان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،استان البرز علیرغم کوچک بودن از لحاظ اقلیمی ظرفیتی دارد که هیچ کجای دنیا این ظرفیت وجود ندارد و آن هم داشتن درجه دماهای متفاوت در مناطق مختلف استان است به طوری که هوای تابستانی و زمستانی را همزمان در استان می توان تجربه کرد.

با وجود این پتانسیل می توان البرز را به پایتخت گل لاله نه تنها در ایران بلکه در دنیا تبدیل کرد که در ماه های مختلف در یک از نقطه از استان این گل را کشت، پرورش و به نمایش بگذاریم.

محمدرضا پهلوانی گفت: با کاشت ۱۲ میلیون قطعه گل لاله ،کوکب ،داوودی و سینره درمیان صدگونه گیاهی خودرو توانستیم به غیر از فصل زمستان در دیگر فصل ها نیز میزبان گردشگران در دیزین ، قلب رشته کوه های جنوبی البرز باشیم.

او  با بیان این که درسال اول ۴۰ هکتار از این کوهستان زیر کشت گل رفته است افزود: ۳۰۰ هکتار از۵۶۰ هکتار وسعت پیست اسکی دیزین زیرکشت می رود.

پهلوانی با تاکید براین که در این مکان تفریحی همه دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می شود گفت: این کوهستان پراز گل بهترین مکان برای آرامش روح وجان به دوراز هیاهوی شهری است.

انتهای پیام/ر .ن

برچسب ها: پیست دیزین ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۳:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مثل بهشت زیباست
Iran (Islamic Republic of)
امیر نوذزی
۱۳:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
وای چه جای زیبایی