مدیر محیط زیست آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۳۰۵ اخطاریه برای تخلفات تخلیه زباله در حریم رودخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا کابلی مدیر محیط زیست آب منطقه‌ای گلستان گفت: کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در سال گذشته، ۳۰۵ مورد تخلفات مربوط به تخلیه فاضلاب به حریم رودخانه را شناسایی کردند.

او ادامه داد: این تخلفات مربوط به تخلیه فاضلاب فضولات واحد‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و دامداری به بستر و حریم رودخانه‌ها بوده است.

او افزود: بر این اساس، اخطاریه صادر وموضوع به اداره حفاظت محیط زیست و ادارات بهداشت برای اقدام قانونی لازم انجام شد.
عبدالرضا کابلی گفت: همچنین برای اجرای ماده ۷ قانون مدیریت پسماند‌ها، شناسایی ۳۵۴ مورد آلاینده‌های نقطه‌ای تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در بستر و حریم رودخانه‌ها نیز به دستگاه‌های ذیربط انجام شد.

کابلی گفت: در سال گذشته، از ۴۷۱ واحد صنعتی، تولیدی، خدماتی، دامداری، مستقر درحاشیه رودخانه‌ها به لحاظ نظارت بر حفاظت کیفی منابع آب بازدید شد.

بر اساس ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، مسئولیت پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آب به سازمان حفاظت محیط زیست محول شده است.

همچنین مطابق مفاد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که بصورت کامل موارد و مصادیق آلوده کردن آب آشامیدنی، ریختن مواد مسموم در رودخانه و ... را جمع آوری کرده و تشخیص و اعلام جرم آن را به وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی محول کرده است.

ضمناً بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی همه پسماند‌ها غیر از صنعتی و ویژه در شهر‌ها و روستا‌ها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری و دهیاری‌ها و در خارج از آن به عهده بخشداری‌ها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.