دولت انگلیس بنا به توصیه کارشناسان سلامت برای لغو محدودیت‌های کرونایی با تردید مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت انگلیس با برداشتن محدودیت‌های ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا مخالفت کرد.

کارشناسان سلامت به دولت بوریس جانسون توصیه کردند پیش از لغو محدودیت‌های سراسری کرونا در ۲۱ ژوئن منتظر آخرین بررسی‌های علمی مربوط به ویروس کرونا بماند.

بنا به نوشته روزنامه گاردین، اتحادیه پزشکی انگلیس در جلسه توجیهی روز سه شنبه به نقل از گاردین شرایط کنونی را "یک لحظه مهم" برای انگلیس در مبارزه با شیوع ویروس کرونا معرفی کرده اند.

یک مقام بهداشتی انگلیس اعلام کرد: ما در یک لحظه مهم در مبارزه با ویروس در انگلیس هستیم و تاریخ ۲۱ ژوئن به معنی پایان تمام محدودیت‌های قانونی و اجازه اختلاط اجتماعی طبیعی افراد است. با این حال از زمان اعلام نقشه راه، شاهد ظهور یک نوع بسیار مسری ویروس کرونا و تشدید قابل توجه موارد ابتلا هستیم و در هفته گذشته روند نزولی ابتلا و مرگ و میر بیماران تغییر کرده است.

وزرای کابینه انگلیس قبلاً اعلام کرده بودند تا ۱۴ ژوئن تصمیمی در خصوص لغو قرنطینه اتخاذ نخواهد شد.

از آنجا که بیش از ۳۹ میلیون نفر در انگلیس حداقل یک دوز واکسن ویروس کرونا دریافت کرده اند - تقریباً ۷۵ درصد از جمعیت بزرگسال و نزدیک به ۲۵ میلیون نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند- متخصصان از کابینه انگلیس خواسته اند برای کنترل شیوع ویروس هندی کرونا تزریق دوز‌های دوم را تسریع کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیرا در جمع خبرنگاران اعلام کرد از سوی پزشکان این کشور برای عدم پایان قوانین سرسختانه قرنطینه در این کشور به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای هندی در مناطق مختلف تحت فشار است. پزشکان انگلیسی هشدار داده اند در صورت لغو برخی قوانین قرنطینه در این کشور ویروس جهش یافته هندی می‌تواند به سرعت گسترش یافته و رکوردی جدید در آمار ابتلا در این کشور رقم بزند.

مقامات انگلیس در نظر داشتند از اواخر ژوئن برخی قوانین قرنطینه از جمله عدم برگزاری اجتماعات در این کشور را کاهش دهند، ولی پزشکان به شدت با این تصمیم مخالفند و می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن دولت فعلاً مانع از لغو ممنوعیت‌ها شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار