وزارت خارجه فرانسه گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داده است.

یکی از خبرنگاران از این مقام فرانسوی پرسید: «جدیدترین گزارش آژانس بیانگر آن است که ایران توضیحی درباره اورانیوم غنی‌سازی شده در چندین سایت هسته‌ای خود نداده است. سه ماه پیش تروئیکای اروپایی صدور قطعنامه‌ای علیه ایران را رد کردند. آیا اکنون در نظر دارید این قطعنامه را صادر کنید؟»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال مدعی شد: «ما با نگرانی شدید گزارش آژانس را مطالعه کردیم. این گزارش تایید می‌کند در مذاکرات آژانس و ایران پیشرفت حاصل نشده است.»

این مقام ارشد فرانسه افزود: «فرانسه از ایران می‌خواهد هرچه سریعتر به سوالات درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده پاسخ دهد. ما بار دیگر بر حمایت مستقل و بی‌طرف خود از آژانس انرژی اتمی و مدیرکل آن تاکید داریم.»

روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود، ادعا کرد که میزان اورانیوم غنی شده ایران ۱۶ برابر حد مجاز است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود مدعی شد: «ایران همچنان محدودیت‌های اعمالی به موجب توافق هسته‌ای را نقض می‌کند. ما نمی‌توانیم از ذخیره اورانیوم غنی شده ایران تحقیق کنیم؛ اما مقدار آن به میزان ۱۶ برابر حد مجاز است.»

نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است روز دوشنبه آینده به صورت مجازی در وین برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ماهم بانگرانی قوانین جدید فرانسه رودنبال می کنیم،باقانونی شدن ازدواج بامحارم فرانسه شده کشورخوک ها...
آخرین اخبار