سیاوشی گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب با توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها نوعی نقدینگی در بازار نشر ایجاد می‌کند.

محمد سیاوشی مدیر کتابفروشی «شهر کتاب ملایر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره در طرح‌های فصلی فروش کتاب و اثرگذاری آن در بازار نشر گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله طرح‌هایی است که در کار کتابفروشی‌ها و ناشران تاثیر گذاشته است؛ از این رو می‌توان آن را طرحی مثبت قلمداد کرد. آن هم با توجه به تعطیلی‌های مقطعی که به دلیل شیوع بیماری کرونا برای بسیاری از مشاغل از جمله کتابفروشی‌ها وجود داشت. اجرای این طرح‌ها که به وسیله آن یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها میان مخاطبان آن توزیع می‌شود، نوعی نقدینگی در بازار نشر ایجاد می‌کند.


بیشتربخوانید


وی افزود: اگر پس از هر مقطعی که بنابر ضرورت با تعطیلی کتابفروشی‌ها روبه رو شدیم، طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله بهارانه کتاب اجرا شود، رکود اقتصادی حاصل از آن جبران می‌شود.

مدیر کتابفروشی «شهرکتاب ملایر»  با اشاره به مناسب بودن طرح‌های فروش کتاب برای مخاطب اظهار کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب عاملی است که باعث می‌شود مردم به سمت کتاب و کتابفروشی بیایند. به عبارت دیگر مخاطبان کتاب از اجرای چنین طرح‌هایی زیاد استقبال می‌کنند. آن‌ها از طریق تماس تلفنی، شبکه‌های اجتماعی حتی با حضور در کتابفروشی‌ها از زمان برگزاری طرح، میزان یارانه و تخفیفی که به آن‌ها داده می‌شود، می‌پرسند. این طرح جایگاه خود را میان مردم پیدا کرده است. مخاطبان کتاب منتظر اجرای آن هستند و کتاب‌های مورد نیازشان را در زمان اجرای آن تهیه می‌کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار