مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال۲۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اردبیلی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به پرداخت ۲۳۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان اردبیلی توسط «صندوق امداد ولایت»، گفت: یکی از اهداف مهم در پرداخت تسهیلات به مددجویان رفع مشکلات اساسی آنها است تا بتوانند بر گرفتاری‌های زندگی خود فایق آیند.

او با اعلام اینکه یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان تحت حمایت و سایر افراد بی‌بضاعت جامعه قرار گرفته است، بیان کرد: کمیته امداد با راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» می‌کوشد علاوه بر ترویج بانکداری اسلامی و فرهنگ قرض‌الحسنه، به اقشار آسیب‌پذیر در مرتفع ساختن مسائل زندگی کمک کند.

دشتی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند با سپرده‌گذاری در این صندوق، بیش از پیش کمیته امداد را در دستگیری از خانواده‌های بی‌بضاعت یاری کنند، افزود: در روایات اسلامی، صدقه یک برابر و قرض‌الحسنه ۱۸ برابر ثواب دارد که کمیته امداد با ترویج این امر مهم در بین آحاد مختلف مردم سعی در نهادینه‌کردن آن دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مسکن، تسهیلات اشتغال و خودکفایی، تسهیلات حمایتی و تسهیلات کارگشایی از جمله خدمات «صندوق امداد ولایت» به محرومان جامعه است، گفت: از نیکوکاران خواستاریم با سپرده‌گذاری در این صندوق بیش از پیش در فعالیت‌های خداپسندانه مشارکت کنند که صددرصد منافع آن به نیازمندان و مستضعفان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تسهیلات «صندوق امداد ولایت» به طور کاملا قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت به مددجویان اعطا می‌شود، افزود: تسهیلات پرداختی به هیچ عنوان دارای «دیرکرد» نیست و هنگام پرداخت وام به نیازمندان، تا سقف پنج میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای تسهیلات بالای پنج میلیون تومان نیز فقط در مرحله پرداخت وام، سه درصد کارمزد دریافت می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه «صندوق امداد ولایت» در سطح استان اردبیل خدمات قابل توجهی را به نیکوکاران برای سپرده‌گذاری و افراد نیازمند برای دریافت تسهیلات ارائه می‌کند، بیان کرد: در هر شهرستان یک عامل صندوق حضور دارد که فعالیت‌های «صندوق امداد ولایت» را به انجام می‌رساند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سپرده‌گذاری و کمک‌های خیران به «صندوق امداد ولایت»، راهگشای بسیاری از مشکلات خانوار بی‌بضاعت است، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این صندوق پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی است تا خانوار تحت حمایت بتوانند در مسیر توانمندسازی قرار گرفته و به خوداتکایی دست یابند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.