برنامه‌های اجرا شده مسئولان کرمانشاه در انتخابات ۱۴۰۰

مسئولان استان کرمانشاه برنامه‌های اجرا شده انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان احمدی نصر مدیر زیباسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت : بیش از ۱۰۰ نقطه در سطح شهر کرمانشاه شناسایی و آماده سازی شده تا کاندیدا‌ها و ستاد انتخاباتی آن‌ها از این نقاط برای انجام تبلیغات خود استفاده کنند.

دشمن کمپین تحریم انتخابات راه اندازی کرده است

حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت : دشمن بعد از آنکه از تمرکز بر صندوق‌های انتخابات و درآوردن مهره دلخواه خود ناامید شد، امروز کمپین تحریم انتخابات راه انداخته است و القای یأس و ناامیدی در جامعه را دنبال می‌کند.

راه‌اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از راه‌اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه خبر داد و افزود : اظهارات خلاف واقع کاندیدا‌ها از مصادیق جرایم انتخاباتی است که به آن رسیدگی و برخورد می‌شود.

او افزود : هرنوع فعالیت و تبلیغات علنی باید در بازه زمانی قانونی تعیین شده انجام گیرد، در غیر این صورت مشمول برخورد قانونی است.

شرایط برگزاری انتخابات باشکوه و سالم با تلاش شبانه‌روزی مجریان فراهم شده است

بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شرایط برگزاری انتخابات باشکوه و سالم با تلاش شبانه‌روزی مجریان فراهم شده است گفت : مجریان انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمداری از آرای مردم به عنوان حق‌الناس صیانت خواهند کرد.

او گفت : تعداد مجریان برگزاری انتخابات در استان حدود ۳۸ هزار نفر است و همه چیز برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه در استان مهیاست.

انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود : انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند، لذا باید برای تعیین سرنوشت کشور همه پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شویم.

راه اندازی پویش رای‌اولی‌ها با هدف مشارکت حداکثری و آگاهانه دانش‌آموزان

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت : پویش رای‌اولی‌ها با هدف مشارکت حداکثری و آگاهانه دانش‌آموزان رای اولی در انتخابات پیش رو راه اندازی شده است.

نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است

حجت‌الاسلام محسن مفید رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: براساس صراحت قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، مجلس خبرگان رهبری و همه‌پرسی یا رفراندوم بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس است.

او افزود : این مرحله انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی است، ولی اخذ رای به دلیل فراهم نبودن زیر‌ساخت‌های لازم به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند

بالایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند گفت : از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

او گفت : در انتخابات پیش رو ۳۴ هزار و ۱۹ رای اولی در سطح استان داریم که از این آمار ۱۶ هزار و ۷۱۵ نفر زن و ۱۷ هزار و ۳۰۴ نفر مرد هستند.

بالایی افزود : تمام امکانات استان برای برگزاری انتخاباتی ایمن و سالم به کارگیری می‌شودهیات‌های اجرایی استان برای دسترسی آسان و شایسته شهروندان به شعب اخذ رای هزار و ۹۴۲ شعبه را جانمایی و مصوب کرده که از این تعداد ۹۵۳ شعبه شهری و ۹۸۹ شعبه روستایی است.

او افزود: از مجموع شعب استان، یک هزار و ۵۵ شعبه به صورت ثابت و ۸۸۷ شعبه به صورت سیار دایر می‌شود.

ممنوعیت دیوارنویسی کاندیدا‌ها برای تبلیغات

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با تاکید بر ممنوعیت دیوارنویسی کاندیدا‌ها برای تبلیغات از نظر قانون انتخابات گفت : دیوارنویسی کاندیدا‌ها و هواداران آن‌ها روی دیوار‌های مردم و اماکن اداری و دولتی ممنوع بوده و جرم است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.