باغداران شهرستان طبس این روز‌ها میوه‌های نوبرانه آلبالو و گیلاس را برداشت و روانه بازار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نگین قرمز باغ‌های سرسبز خراسان جنوبی، خبر از فصل چیدن میوه‌های نوبرانه آلبالو و گیلاس می‌دهند.

باغداران روستای طبس در این روز‌های گرم بهاری، آستین همت را بالا زده اند تا حاصل دسترنج یک ساله شان را برداشت کنند.

یکی از باغداران طبسی به خبرنگار ما می‌گوید: چیدن آلبالو و گیلاس تا اواخر خرداد ادامه دارد و میوه‌های برداشت شده علاوه بر مصرف در داخل استان به شهر‌های تهران، مشهد و اصفهان نیز ارسال می‌شود.

باغدار دیگری هم به قیمت پایین خرید اشاره می‌کند و می‌گوید: دلالان، آلبالو را کیلویی ۲۰ هزار تومان از ما می‌خرند و در بازار تا کیلویی ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

عابدی دهیار روستای ماودر نیز از برداشت ۴۰ تن آلبالو و گیلاس در این روستا خبر می‌دهد و می‌گوید: با برداشت این میوه‌ها یک میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

از خوردن آلبالو و گیلاس غافل نشوید

کارشناسان تغذیه می‌گویند: سه چهارم لیوان آلبالو، معادل یک عدد میوه محسوب می‌شود و حاوی ۶۰ کیلو کالری انرژی است.

خطیبی کارشناس تغذیه درباره خواص بی نظیر آلبالو به خبرنگارما می‌گوید: این میوه حاوی ویتامین‌های A و B و آنتی اکسیدان فراوانی است که مصرف آن برای پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

او البته مصرف زیاد آلبالو را برای بیماران دیابتی مضر می‌داند و بیان می‌کند: گرچه طعم ترش آلبالو برای همه خوشایند است، اما مصرف زیاد آن منجر به افزایش قند خون می‌شود.

حدود ۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طبس زیر کشت آلبالو و گیلاس است که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۳ تن از این محصولات برداشت و روانه بازار شود.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.