مهاجرت معکوس صهیونیست‌های مقیم شهر اللد/ زنگ خطر برای اشغالگران به صدا درآمده است

در پی تحولات اخیر در فلسطین برخی از خانواده‌های صهیونیست در شهر اللد به دلیل نبودن امنیت، منازل خود را برای سفری بدون بازگشت ترک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی موجب شد تا در برخی شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها آغاز شود.

شهرک‌نشینان زیادی در اندیشه مهاجرت معکوس هستند، اما این نوع مهاجرت در شهر اللد آغاز شده است و برخی از خانواده‌ها به دلیل نبودن امنیت، منازل خود را برای سفری بدون بازگشت به اللد ترک کرده‌اند.

محمد بوعبدالله، خبرنگار المیادین، در گزارشی درباره مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها در شهر اللد تاکید کرد این نوع مهاجرت جغرافیای جمعیتی شهرک‌ها و شهر‌های اشغالی را در معرض تغییر قرار داد و با توجه به اینکه رژیم اشغالگر در پی تغییر جمعیت شهر‌ها و آبادی‌ها به نفع صهیونیست‌ها بود، مهاجرت معکوس به خطری جدی برای رژیم تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، شهر اللد در اتفاقات اخیر شاهد خشم کم‌سابقه فلسطینیان علیه رفتار‌های نژادپرستانه شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر بود و این روند کمابیش ادامه دارد در نتیجه اللد همچنان فضای ناآرامی دارد تا همین امر موجب شود خانواده‌های شهرک‌نشین، زندگی در این شهر را دشوار بدانند.


بیشتر بخوانید


در شهرک‌های اطراف غزه نیز شرایط مشابه است، زیرا این شهرک‌ها از برد موشک‌های مقاومت در امان نیستند. یهودیان مهاجر در انتقاد از رژیم اشغالگر می‌گویند: آنچه رخ داد بر خلاف وعده‌هایی بود که به ما برای مهاجرت به اسرائیل داده بودند.

کارشناسان صهیونیست نیز درباره مهاجرت معکوس و خطر آن برای رژیم هشدار دادند.

در مقابل فلسطینیان همچنان بر باقی ماندن در اراضی غصب شده خویش اصرار دارند و تنگنا‌ها و حتی بازداشت‌ها و برخورد‌های قهر آمیز را به جان می‌خرند تا ثابت کنند حقوق فلسطینیان اراده‌ای است که مغلوب نمی‌شود.

روز گذشته شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد تنش در شهر اللد با وجود فروکش کردن اعتراضات در سراسر فلسطین اشغالی ادامه دارد.  این شبکه تصاویری از یکی از شهرک‌نشینان در شهر اللد پخش کرد که گفت جبهه غزه برای پسرش که سرباز است، بسیار امن تر از آن است که به شهر اللد بازگردد.

پیش از جنگ غزه، اللد شاهد موجی از تظاهرات‌ها در حمایت از خانواده‌های فلسطینی ساکن قدس بود که با اخراج از منطقه شیخ جراح مواجه شده بودند. این اعتراضات تحت رهبری جوانان رخ داد و این شورش خودجوش و پیش‌بینی نشد، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد و تقریبا به صورت فوری با خشونت پلیس همراه شد.

جوانان اللد مانند جوانان حیفا، عکا، قدس و یافا، نترسیدند. اعتراضات به درگیری‌های خشونت‌آمیز نه فقط با پلیس بلکه با جمعیت صهیونیست آن کشیده شد.

شهر اللد پیش از سال ۱۹۴۸ و اشغالگری صهیونیست‌ها، محل زندگی فلسطینیان بود اما در حال حاضر زیرا دارای ساکنان عرب و صهیونیست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار