تصرف حومه و حریم رودخانه توسط رستوران ها و برخی افراد باعث نارضایتی گردشگران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مدت ها است که تصرف حریم رودخانه کرج توسط سودجویان و رستوران ها محل بحث و گفت و گو در جلسات و اخبار تحلیلی خبرنگاران البرز است.

این ایامی که شیوع کرونا مانع از سفر به مناطق مختلف کشور شده است، شهروندان به ناچار به فضای باز روی می آورند که تا شاید در آزادی طبیعت خیال خود را از اخبار کرونایی آسوده بگذارند.

اما سفر به جاده کرج-چالوس و اتراق در بستر رودخانه کرج چندان هم کار آسانی نیست زیرا کمتر فضایی را پیدا می کنید که توسط برخی حصارکشی نشده باشد.

صادق کمالی، بخشدار آسارا در این باره گفت: از طریق طرحی که شرکت منطقه ای ارائه داده است که اگر تصویب شود، بستر رودخانه آزادسازی می‌شود البته گروهی دارای سند هستند که نمی‌شود برای آن‌ها اقدامی انجام داد.

او با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای جاده کرج-چالوس، افزود: پرونده قضایی برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز تشکیل می‌شود، اما این مسئله در بخش ما زیاد است به طوری که طی یک ماه گذشته بیش از سی مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز داشته ایم.

بخشدار آسارا در واکنش به مشکل کمبود سرویس بهداشتی در محور کرج-چالوس، گفت: در نقاط مختلف آسارا سرویس بهداشتی داریم و برای احداث سرویس‌های جدید مشکلی نداریم، اما از آن جا که آب شرب تهران از رودخانه کرج تامین و سرویس بهداشتی باعث آلودگی آن می‌شود، برای ساختن سرویس‌های بهداشتی با چالش مواجه هستیم.

انتهای پیام/د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابایی پور
۱۱:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
یعنی می تونید جلوی ساخت و ساز کنار رودخانه رو بگیرید