مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از کاهش ۱۹ درصدی آمار کودکان در خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۹ خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: تعداد کودکان در خانه‌های تحت پوشش بهزیستی در ابتدای پارسال ۲۵۶ کودک بوده است که در پایان سال ۹۹ با کاهش ۱۹ درصدی به ۲۰۹ کودک رسید.

او افزود: پارسال به ۱۲ نفر از فرزندان تحت سرپرستی واجد شرایط هر کدام ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه‌ی ترخیص و توانمندسازی اعطا شده است و اعتبار مربوط به ارتقا خدمات تخصصی در شیرخوارگاه ۲۱ درصد افزایش داشته است.

عرب نژاد گفت:در سال ۹۹ به ۴ نفر از فرزندان واجد شرایط کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعطا شده است.

او با اشاره به اینکه برای اشتغال ۹ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال کمک شده است گفت: ۳۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی گروه همیار فرزندان دختر در نهبندان پرداخت شده است.

عرب نژاد بیان کرد: پارسال به ۲۱ فرزند واجد شرایط در مجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال ودیعه مسکن و به ۱۸ نفر هم درمجموع مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال هزینه خرید لوازم ضروری پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ به ۲۷۷ کودک تحت مراقبت در خانواده (امدادبگیران) به ازای هر کودک امداد ماهیانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به علاوه یک میلیون و ۸۰ هزار ریال کمک معیشت واریز شده است.

عرب نژاد گفت: پارسال ۵۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند واگذار شده است و اعتبارات در فعالیت ارتقاء توانمندی و ترخیص فرزندان تحت سرپرستی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۷۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.