سرهنگ حسینی گفت: ۴ قلم شی با قدمت پیش از تاریخ و دوره اسلامی به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کرمان اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سید‌علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۴ قلم شی با قدمت پیش از تاریخ و دوره اسلامی به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی استان کرمان اهدا شده است.

او افزود: اشیای بیان شده، شامل: ۳ کوزه سفالی با قدمت پیش از تاریخ و یک ظرف سفالی با قدمت دوره اسلامی است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: براساس گزارش رسیده از حوزه حفاظتی شهرستان جیرفت، یک نفر از میراث‌بانان افتخاری به نام حسن امیرمحمدی اشیای بیان شده را به صورت داوطلبانه به حوزه حفاظتی شهرستان جیرفت اهدا کرده است.

او تصریح کرد: خوشبختانه نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با انجام تمهیدات اطلاعاتی و فرهنگ‌سازی بومی و محلی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌اند در زمینه کشفیات اشیای تاریخی موفقیت‌های خوبی به دست آورند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان داشت: نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی استان کرمان مراقبت و محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.