مرگ ۲ کودک در خمام با احتمال مسمومیت غذایی

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت جزئیات مرگ ۲ کودک با احتمال مسمومیت غذایی را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید سادات منصوری، رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت  جزئیات فوت دو کودک از یک خانواده خمامی را تشریح کرد و گفت: یک کودک از این خانواده پیش از مراجعه به مرکز و کودک دیگر نیز علیرغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی فوت کرده است.

او افزود: یکشنبه ۹ خرداد ماه پسربچه ۳ ساله‌ای از خمام بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت اظهار داشت: با توجه به شرح حال أخذ شده از پدر بیمار مبنی بر مصرف ماده غذایی توسط مادر و ۲ فرزند و بروز علائم مشابه در آنها، دختر ۷ ساله آنها نیز با علائم بی‌حالی در مرکز بستری و با توجه به احتمال مسمومیت غذایی، مشاوره‌‎های تخصصی و فوق تخصصی برای مداوای این کودک انجام شد که متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان فوت کرد.

سادات منصوری از ارجاع اجساد متوفیان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و تصریح کرد: در همان ابتدا موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شدند.

او اضافه کرد:مادر خانواده خمامی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری بوده که به گفته پزشک معالج، دکتر علیرضا بادسار، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های این مرکز، حال عمومی بیمار خوب و امروز مرخص خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.