رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد را در کرمان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین انجم شعاع،  رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان صبح امروز ۱۲ خردادماه در نشست خبری گفت: امام خمینی (ره) فردی بی نظیر بعد از ائمه معصومین(ع) در تاریخ اسلام بودند که توانستند با شخصیت خود در عصر ما تحولی ایجاد و انقلابی به ثمر برسانند که این انقلاب، موجب تحول در جهان شد و همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد.

او با اشاره به اینکه همه مناسبت‌های جهانی بعد از انقلاب اسلامی تحت تاثیر قرار گرفت، افزود: امام خمینی (ره) آرزوی ائمه معصومین (ع) و همه علمای بزرگ در طول تاریخ اسلام که تشکیل حکومت اسلامی بود، برآورده کرد و توانست هدفی را که همه آن‌ها دنبال می‌کردند، به منصه ظهور برساند و  او با حمایت و حضور مردم و تقدیم شهدای زیادی در این مسیر انقلاب را به پیروزی رساند.

انجم شعاع تصریح کرد: شخصیت امام (ره) در ابعاد علمی، فکری، فقهی، فلسفی، عرفانی و غیره در اوج بود و سخن گفتن درباره ایشان کار سختی است و از باب وظیفه و آنچه در توان ماست، باید همه تلاش کرده و در رابطه با معرفی شخصیت امام (ره) به ویژه برای نسل جوان و نوجوان کار کنیم.

او با اشاره به ویژگی ظلم ستیزی حضرت امام (ره) بیان کرد: امام راحل هیچ زمانی زیر بار ظلم نرفتند و با کسانی که می‌خواستند به کشور و ملت ما زور بگویند، مقابله کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به استکبارستیزی امام (ره) اظهار کرد: امام (ره) در مقابل مستکبران دنیا و در راس آن امریکا ایستادند و همیشه طرفدار مستضعفان و محرومان بودند.

او با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اهل سیر و سلوک، عرفان و غیره بودند، افزود: کسانی می‌توانند در رابطه با این شخصیت کار کرده و راه ایشان را ادامه بدهند که به مظاهر این دنیا آلوده نشده باشند.

انجم شعاع تصریح کرد: خیلی‌ها در مسیر امام (ره) و انقلاب بودند، اما بعد از مدتی از این مسیر فاصله گرفتند؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند در این راه باشند باید آرمان‌ها و اهداف امام (ره) را داشته باشند؛ کسی که آلوده دنیا بشود نمی‌تواند در خط ایشان حرکت کند.

او تصریح کرد: یکی از اهداف امام راحل قوی شدن و پیشرفت حکومت اسلامی بود و در برهه کنونی که انتخابات را در پیش داریم، برای ادای حق امام (ره) وظیفه داریم برای حضور حداکثری در انتخابات کار کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در وضعیت حساس کنونی باید مردم را تشویق به حضور در انتخابات بکنیم تا روح امام (ره) شاد و موجب نا امیدی دشمنان امام (ره) و انقلاب بشویم.

او افزود: دشمنان همیشه برای مشارکت نکردن مردم در انتخابات تلاش می‌کنند و به دلیل نارضایتی‌هایی که در بحث معیشت مردم وجود دارد، تلاش دشمن مضاعف شده است.

انجم شعاع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان کرمان گفت: به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ها بیشتر در بستر فضای مجازی است؛ اما تبلیغات و فضاسازی محیطی انجام شده و مراسم و ویژه برنامه‌های مختلفی از سوی سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ منشا تحول در کشور ما و زمینه ساز انقلاب اسلامی بود و امام (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: بعد از رحلت امام (ره) نگرانی‌ها بابت رهبری نظام وجود داشت که مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) را به رهبری برگزیدند و معظم له در طول این مدت با صلابت، تدبیر و شجاعت مانند امام (ره) انقلاب و نظام را به پیش بردند.

او با اشاره به اینکه در استان کرمان برنامه‌ها حول محور ۱۴ و ۱۵ خرداد و زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طراحی شده است، افزود: برپایی نمایشگاه پوستر "امام در کلام شهداء"، "وصیت می‌کنم" و انتشار مجموعه‌های صوتی "عبد صالح" و چاپ کتاب "ولایت در کلام شهداء" از جمله برنامه‌هایی هستند که به مناسبت این روزها در نظر گرفته شده اند. 

انجم شعاع  با اشاره به چاپ و توزیع پوستر و توزیع کتاب کودک با موضوع امام (ره)، بیان کرد: مراسم و ویژه برنامه‌هایی در این سه روز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود که برنامه محوری شهر کرمان پنجشنبه ۱۳ خردادماه در گلزار شهداء خواهد بود.

او افزود: همچنین فردا ۱۳ خردادماه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه ثارالله کرمان و عصر همان روز در مصلای امام علی (ع)  کرمان مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: به مناسبت این ایام، هشتمین سوگواره کشوری تعزیه ۸ تا ۱۶ خردادماه در روستای ده زیار شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

 منبع: خبرگزاری ایسنا 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار