مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۰۰ تن گل محمدی سالانه از سطح ۸۵۰ هکتار گلستان این استان برداشت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۰۰ تن گل محمدی سالانه از سطح ۸۵۰ هکتار گلستان این استان برداشت می‌شود.

یوسف آروان  در نخستین جشنواره زنجیره تولید گل محمدی لرستان افزود: کشت گل محمدی از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات آبدوست است چراکه گیاهی کم آب بر، مقاوم به خشکی، قابل کشت در همه مناطق استان به خصوص مناطق سردسیر و کوهستانی و همچنین قابل کشت در اراضی شیب دار و کم بازده می‌باشد.

او گفت: به دلیل نبود کارخانجات و کارگاه‌های فرآوری، بخش زیادی از گل محمدی تولیدی لرستان به خارج از استان منتقل می‌شود و ضرورت دارد واحد‌های گلاب و اسانس گیری در استان راه اندازی شود که در اینصورت ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزان دست کم، ۲ برابر خواهد شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: ادارات ترویج شهرستان‌ها آمادگی دارند به منظور آشنایی کشاورزان با فرآوری گل محمدی و تولید گلاب و اسانس، کلاس‌های آموزشی برگزار نمایند که این جشنواره نیز در همین راستا برای ترویج زنجیره ارزش این محصول برگزار شده است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.