بسته انتخابات شوراها؛

از مشخص شدن تعداد شعب اخذ رأی تا قول ایجاد اشتغال به بانوان+ فیلم

آخرین خبرها و شنیده های انتخاباتی شوراها در خراسان جنوبی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دو هفته دیگر تا برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و بازار اخبار و شنیده‌های انتخاباتی در این ایام رونق گرفته است.

انصراف ۱۵۸ داوطلب از حضور در انتخابات شورا‌های شهر و روستا

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان جنوبی تاکنون ۵۰ نفر از داوطلبین حضور در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان، انصراف خود را اعلام کرده اند.

همچنین ۱۰۸ نفر از داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های خراسان جنوبی، انصراف داده اند.

از مشخص شدن تعداد شعب اخذ رأی در بیرجند تا قول ایجاد اشتغال بانوی داوطلب به بانوان+ فیلم

خسروی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی در خصوص زمان اعلام اسامی نامزد‌های نهایی شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان گفت: مقرر شده است تا ۱۵ خرداد ماه، اسامی نامزد‌های نهایی حضور در انتخابات شورا‌ها اعلام شود.

او افزود: در هیأت نظارت بر انتخابات، احراز صلاحیت داوطلبین انجام شده و درخواست‌های اعتراض رد صلاحیت شدگان نیز به سایر مقامات و مراجع منعکس شده است.

پیش بینی فعالیت ۲۳۰ شعبه اخذ رأی در بیرجند

برقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی گفت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در بخش مرکزی شهرستان بیرجند در ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار انتخابات شورای اسلامی برگزار می‌شود.

او افزود: از ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار بخش مرکزی، در هشت روستا انتخابات شورای اسلامی برگزار نمی‌شود.

برقی اظهار کرد: هر داوطلب شورای شهر می‌تواند ۲ ستاد (خواهران و برادران) در ۲ نقطه شهرداری بیرجند داشته باشد.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام تبلیغات انتخاباتی تأکید کرد و ادامه داد: هر گونه تجمع، سخنرانی و مناظره در فضای بسته ممنوع است.

او بیان کرد: در شهرستان بیرجند ۲۳۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر شعبه یک ناظر بهداشتی در نظر گرفته شده است.

لزوم اصلاح ساختار برای استفاده از امکانات

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس در جلسه تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات با بیان اینکه حضور مردم با توجه به مشکلات در کشور اهمیت بسیار زیادی دارد گفت: امروز مسلمین هر روز قوی‌تر و عزیز‌تر و کفار و منافقین هر روز ذلیل‌تر می‌شوند.

او افزود: سعی کنیم به انتخابات شورا و ریاست جمهوری، به دید مقدمات برپایی حکومت امام زمان عجل الله نگاه کنیم و نه اینکه فرماندار، شورای شهر، شهردار و ... چه کسی بود و الان ممکن است چه کسی بشود.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: در این چند سال بعد انقلاب هر وقت تفکر لیبرالی حاکم بوده متاسفانه دچار مشکلات زیادی شده‌ایم و مردم با این مشکلات نسبت به همه چیز بدبین شده اند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس در پایان مراسم با اشاره به اینکه ساختار‌ها باید اصلاح شود تا مناطق محروم از وجود امکانات و حضور متخصصین بهره‌مند شوند گفت: با این انتخابات و توقعی که در بین مردم وجود دارد به امید خدا مشکل مردم مرتفع شود.

این روزها چه چیزهایی شنیده می شود؟

طبق شنیده ها، یکی از بانوان داوطلب حضور در انتخابات شورای اسلامی در فردوس به زنان این شهرستان قول ایجاد اشتغال داده است و بر رعایت حق و حقوق آنها تأکید کرده است.

از مشخص شدن تعداد شعب اخذ رأی در بیرجند تا قول ایجاد اشتغال بانوی داوطلب به بانوان+ فیلم

همچنین منابع محلی می گویند در مرکز استان، بازار برای به دست گرفتن ریاست ستادهای انتخاباتی  داغ شده است و در سایر شهرستان ها نیز این امر وجود دارد.

در فضای مجازی گفته شده که تاکنون ۵ پرونده تخلف انتخاباتی در شهر بیرجند تشکیل شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار