رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر اوج گیری دوباره کروناویروس در صورت بی توجهی به اصول بهداشتی، در تعطیلات پیش رو هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در سیصد و سی و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه تنها راه کنترل بیماری کووید۱۹ را مشارکت عمومی در رعایت اصول بهداشتی دانست و از مردم خواست تا در تعطیلات پیش رو با پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و سفر، در حفظ سلامت خود و عزیزانشان سهیم شوند.

او با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، از مردم خواست تا در تعطیلات پیش رو، حامی سلامت سالمندان باشیم، چراکه این عزیزان در مواجهه با این بیماری، آسیب پذیرتر هستند.

لطفی گفت: آن دسته از سالمندانی که واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند، باید همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی باشند، چراکه انجام واکسیناسیون به معنای مصونیت قطعی از کرونا نیست و باید تا ایمن سازی عمومی و دریافت واکسن همه مردم، همچنان نسبت به رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری پایبند باشیم.

رییس دانشگاه علو پزشکی شیراز با اشاره به شروع موج چهارم بیماری کووید۱۹ از ابتدای امسال، روز‌های سخت پیش آمده را نتیجه بی توجهی و سهل انگاری نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه دید و بازدید‌های خانوادگی و سفر‌های نوروزی دانست و از مردم خواست تا از مواجهه دوباره با چنین خطری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.