هم اکنون حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار از بهزیستی خراسان رضوی مستمری می‌گیرند و ۳ هزار نفر از کمک هزینه معیشت بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۷ هزارنفر از زنان سرپرست خانوارکه ساکن شهر‌های خراسان رضوی هستند از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و ۳۵۰۰ نفر که در روستا سکونت دارند از بیمه‌ی عشایری و روستایی بهره‌مند می‌باشند.

او افزود: در طول سال گذشته ۱۶۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوار این نهاد، با روش‌های توانمندسازی و مستقل‌سازی، به بازتوانی رسیده و از چرخه‌ی حمایت بهزیستی خارج شده‌اند.


بیشتر بخوانید



معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی کل جمعیت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار نفرشان تحت آموزش‌های مختلف از قبیل مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، خودمراقبتی و مهارت‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

شاهرودی بیان کرد: در خانوار‌های تحت سرپرستی این بانوان ۱۱۵۰ دانشجو وجود دارد که از حمایت‌های مالی بهزیستی بهره‌مند می‌باشند به شکلی که تمام شهریه‌ی تحصیلی آنان در دانشگاه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

او همچنین از چکاپ سلامت زنان سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان در سال ۹۸ مورد غربالگری سلامت قرار گرفته‌اند و کسانی که بیمار تشخیص داده شده‌اند در حال حاضر مشغول طی کردن مراحل درمانی با حمایت‌های بهزیستی می‌باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: طرح غربالگری مددجویان جدید، هر ساله بسته به میزان اعتبار غربالگری و درمان مددجویان اجرا می‌شود که در سال ۹۹ بیشتر اعتبار ۸۵ میلیون تومانی این بخش صرف درمان شده و تعدادی از مددجویان نیز که تازه به جمعیت هدف ما پیوسته بودند به صورت موردی غربال شده‌اند.

شاهرودی همچنین در خصوص خانواده‌های چندقلویی تحت پوشش خدماتی این نهاد اظهار کرد: خانواده‌های چند قلویی اعم از اینکه سرپرست خانوار باشند یا همسر داشته باشند تحت پوشش حمایتی بهزیستی هستند که به آن‌ها ماهانه بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان کمک هزینه معیشت پرداخت می‌شود.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار