در دو ماهه امسال؛

۲۹ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان از ثبت بیش از ۲۹ میلیون تردد در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ حسین بشری , معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان  گفت: در دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹میلیون تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛ ۲۳ درصد افزایش نشان میدهد.

او افزود: در همین مدت بیش از ۵۶۰ فقره تصادف در جاده‌های استان همدان رخ داده است که در این تصادفات متاسفانه ۴۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان اضافه کرد: ۵۲ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی استان و ۴۸ درصد در جاده‌های فرعی و روستایی بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان تأکید کرد: نزدیک به نیمی از این تصادفات به دلیل توجه نداشتن راننده به جلو اتفاق افتاده است و تسلط نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه، رعایت نکردن حق تقدم، سرعت و سبقت غیر مجاز، از عوامل بعدی و مهم بروز تصادفات بوده است.

سرهنگ بشری بیان کرد: علاوه بر ضرورت ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی استان همدان، رانندگان نیز باید به توصیه‌های پلیس توجه، و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش خود را در کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا کنند.

استان همدان دارای ۵ هزار و ۱۱۴ کیلومتر انواع راه اعم از ۸۵ کیلومتر آزاد راه، ۵۹۸ کیلومتر بزرگراه، ۳۱۸ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۱ کیلومتر راه فرعی و ۳ هزار و ۳۶۲ کیلومتر راه روستایی است. این استان ۵.۳ درصد آزاد راه‌های کشور، ۶.۳ بزرگراه‌های کشور، ۲.۱ راه اصلی کشور، ۸.۱ راه فرعی کشور و ۶.۲ آسفالت روستایی کشور را داراست.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.