طبق نظرسنجی تازه منتشره شده یک موسسه اروپایی، بیش از نیمی از اروپاییان از وضعیت رسیدگی به ویروس کرونا در این قاره ناراضی‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، در نتایج یک نظرسنجی که موسسه «یوروبارومتر» صبح امروز منتشر کرد مشخص شد بیش ۵۰ درصد مردم اروپا از وضعیت رسیدگی به ویروس کرونا در کشورهایشان ناراضی‌اند.

در این نظرسنجی از مردم ۲۷ کشور اروپایی سوالاتی درباره ویروس کرونا و اقدامات دولت‌های اروپایی علیه این ویروس سوال شده بود. طبق این نظرسنجی، از هر ۱۰ اروپایی ۸ نفر درباره اقدامات جلوگیری از همه‌گیری، حمایت اقتصادی و تهیه واکسن شنیده بودند و به صورت کلی ۵۲ درصد از کل اروپا از این اقدامات رضایت نداشتند.

بر اساس این نظرسنجی، آلمانی‌ها بیشترین نارضایتی را به ثبت رساندند، به طوری که ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از شیوه تعامل این اتحادیه با همه گیری کرونا رضایت نداشتند. پس از آن فرانسه با ۶۰ درصد و یونان با ۵۸ درصد، بیشترین آمار نارضایتی را در میان کشور‌های اروپایی از عملکرد اتحادیه اروپا در زمینه همه گیری کرونا به ثبت رساندند.

همچنین ۵۱ درصد از آن‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کردند همه گیری کرونا به بر میزان درآمد شخصی آن‌ها تأثیر گذاشته است؛ همچنانکه ۲۶ درصد گفته اند فکر می‌کنند این همه گیری در آینده بر درامد آن‌ها تأثیر گذار باشد.

این نظرسنجی در تاریخ مارس و اوریل سال جاری میلادی به انجام رسیده است.

پیشتر نیز در یک نظرسنجی محلی در آلمان معلوم شد با تشدید وضعیت کرونا در این کشور، حملات و توهین‌ها به سیاستمداران محلی در بحران کرونا افزایش یافته است.
نتایج نظر سنجی نشریه کمونال نشان داد حدود ۷۲ درصد شهرداران در آلمان در دوران کرونا دست کم یک بار مورد توهین، تهدید و حملات فیزیکی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار